Castelló

Castelló destina 300.000 euros a la rehabilitació de façanes

1 minut

Sergio Toledo en una reunió

Amb l'objectiu d'embellir la ciutat de Castelló, la Junta de Govern Local d'este divendres ha aprovat la resolució de les subvencions corresponents al Pla de rehabilitació de façanes. El consistori ha recordat que es tracta d'un pla posat en marxa la regidoria de Vivenda en 2024 que contempla ajudes tant per a la rehabilitació de façanes d'edificis, com per a la rehabilitació de façanes d'unifamiliars i millora de l'estètica exterior de locals comercials.

Pel que respecta a les primeres, després de la corresponent resolució de les sol·licituds el termini de presentació de les quals va acabar el 31 d'octubre, s'ha aprovat concedir 299.329 euros en ajudes. El pressupost contemplava una quantia total de 308.244 euros, per la qual cosa suposa el 97% de la totalitat consignada.

“Han sigut beneficiàries de les ajudes per a la rehabilitació de façanes una vintena de comunitats de propietaris de tota la ciutat, les façanes de la qual compten amb més de 25 anys d'antiguitat. Pràcticament la totalitat han obtingut la subvenció màxima de 15.000 euros que podran destinar a actuacions de conservació, millora de la seguretat o de l'accessibilitat”, ha explicat el regidor de Vivenda, Sergio Toledo.

Pel que respecta al segon tipus, ajudes a la rehabilitació de façanes unifamiliars i ajudes per a la millora de l'estètica exterior de locals comercials, s'han aprovat més de 16.400 euros en subvencions.

De la mateixa manera, estes ajudes serviran per a dur a terme xicotetes obres de rehabilitació i pintat de façanes que contribuïsca al bon aspecte i la millora estètica dels edificis. També obres de conservació, reparació, substitució i altres tractaments de condicionament en elements existents en la façana: cornises, ràfecs, balcons, miradors, serralleria, motlures, fusteries exteriors i portes d'accés. I finalment actuacions que contribuïsquen a millorar l'accessibilitat i eliminació de les barreres arquitectòniques de l'accés a l'establiment.

“El Pla de Rehabilitació de façanes en el seu conjunt s'emmarca en l'estratègia del govern municipal per embellir l'entorn urbà. Hem volgut donar resposta a la degradació i deterioració que ha patit la nostra ciutat durant els últims anys” declara Toledo.

En este sentit, l'edil ha recordat que “esta és la legislatura de la vivenda” al que ha destacat “l'adquisició de vivendes socials des de l'arribada al govern així com també hem cedit dos solars per a la implantació del pla Viu a Castelló que construirà 120 vivendes de protecció pública, per a facilitar l'accés a la vivenda als joves”.

“Cal no oblidar que en matèria de vivenda estem desenrotllant el Pla de barris, comptant amb la participació dels castellonencs, per a remodelar 5 grups residencials, la qual cosa suposa un total 594 vivendes per a millorar la seua accessibilitat i eficiència energètica, una actuació que és finançada amb fons europeus Next Generation” ha explicat l'edil.

Finalment Toledo ha assenyalat altres actuacions que perseguixen el mateix objectiu de rehabilitar i embellir la ciutat com és el Pla de xoc de neteja, amb una inversió de 12 milions d'euros; la posada en marxa de les brigades antipintades o el Pla de renaturalització de la ciutat, amb més de 40.000 plantes i 500 arbres que fan de Castelló una ciutat més verda, més viva, atractiva i sostenible”, conclou Toledo.