‘Escala a Castelló’ rearma la marca turística de Castelló i arriba per a quedar-se
En les seues cinc edicions ha sumat 273.000 visitants i ja hi ha data per als dos pròxims anys

Les festes de la Magdalena són una cita ineludible per als amants de la pólvora, de trobades populars com la Romeria de les canyes, o de tradició i arrels, amb les gaiates com a protagonistes. No obstant això, des de 2018 Castelló ha fet un gir a la seua marca turística per a ser un destí més complet i que reforça la seua identitat a través d’un esdeveniment que tot apunta al fet que ha arribat per a quedar-se: ‘Escala a Castelló’.
Es tracta d’una iniciativa que ja ha celebrat sis edicions i que el secretari autonòmic de Turisme de la Generalitat Valenciana, Francesc Colomer, ha valorat com un esdeveniment que ha vingut per a “rearmar la marca turística de la ciutat i de la província, i ha contribuït a derrocar el mur de moltes ciutats que han viscut d’esquena a la mar”.
‘Escala a Castelló’ és una gran festa marinera que cada any ha anat atraient a més embarcacions històriques nacionals internacionals a la capital de la Plana. El públic pot visitar aquestes rèpliques o conéixer embarcacions actuals que formen part de la flota de l’Exèrcit, per a conéixer quins episodis van viure, com era la vida en la mar en la seua època o com ho és en l’actualitat.
Aquesta és la part més coneguda de l’esdeveniment, però durant els quatre dies es pot descobrir molt més eixa vida en la mar lligada als i les castellonenques a través del gran mercat mariner que s’instal·la, les recreacions històriques i les xarrades i conferències que es programen. La gastronomia, els tallers infantils, les desfilades amb la participació d’entitats socials de Castelló i els concerts completen l’oferta d’oci.
Resultats
L’esdeveniment, posat en marxa per l’actual equip de govern (PSPV-PSOE, Compromís i Unides Podem) i liderat per l’alcaldessa, Amparo Marco, ha aconseguit sorprendre castellonenques i visitants. Així ho avalen les xifres aportades per l’Ajuntament de Castelló: en 2018, ho van visitar 75.000 persones; en 2019, altres 75.000; en 2020, amb la pandèmia de la COVID-19, 13.000; en 2021, 15.000; en 2022 va haver-hi un especial creixement fins als 95.000; i en 2023 s’han assolit els 99.000.
Tot això lligat a un augment d’activitats i a més presència de vaixells. En l’última edició han ancorat en el Port de Castelló onze embarcacions de tota mena, s’han celebrat diversos concerts en el Moll de Llevant i s’ha instal·lat un jardí efímer amb la gaiata 12 del Grau com a far, fent l’ullet a la festa gran de la ciutat.
Davant el bon acolliment, amb una inversió de 250.000 euros en la seua última edició, s’espera que arribe per a quedar-se com a gran cita turística. “Ha convertit a la ciutat en referent dels festivals mariners del Mediterrani i és any rere any un revulsiu social i econòmic que dinamitza l’oferta turística de Castelló durant la Setmana Santa i que en les seues cinc edicions ha sumat 273.000 visitants”, ha destacat Marco.
Així, el desembre passat, la Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Castelló ja va aprovar l’expedient per a contractar per procediment obert l’organització, coordinació i execució de l’esdeveniment en 2024 (del 5 al 8 d’abril) i 2025 (del 24 al 27 d’abril).
No hi ha comentaris en este moment, vols escriure un?
Escriu el teu comentari