La Llum de la Memòria s'erigeix com a revulsiu turístic cultural en superar els 3.000 visitants en la seua primera setmana
La Diputació ha fet coincidir l’inici de l’exposició d’art sacre amb la Setmana Santa per afavorir la seua dinamització

L’exposició d’art sacre restaurat de la Diputació de Castelló La Llum de la Memòria s’ha alçat com a important revulsiu turístic cultural en la província quan ha superat ja els 3.000 visitants abans d’acabar la seua primera setmana d’activitat en la ciutat de Castelló, després de la seua obertura el passat dilluns.
I és que en fer coincidir l’inici d’aquesta ambiciosa exposició d’art sacre restaurat amb les dates de la Setmana Santa, el Govern Provincial preveu optimitzar l’impacte positiu que aquesta exposició comporta i la seua dinamització a la capital de la província. És la primera vegada en les seues quatre edicions que aquesta ambiciosa proposta cultural es desenvolupa en la capital castellonenca després de recórrer bona part de l’interior de Castelló, amb les seues edicions en Vilafermosa, Benassal-Castellfort i Caudiel-Xèrica.
En aquest sentit, el vicepresident Sales ha assenyalat que “d’igual manera que milers de persones es desplaçaven als pobles a conéixer el seu patrimoni en les anteriors edicions de la Llum de la Memòria, estem convençuts que ocorrerà en la capital, punt de trobada i connexió dels 135 municipis de la província. La Llum de la Memòria en la capital es constituirà en emblema de l’orgull de tots els pobles de pertànyer a aquesta terra única”.
Aquesta nova edició de la Llum de la Memòria torna a comptar amb un ampli grup d’obres de gran qualitat, amb la característica comuna d’haver sigut intervingudes i recuperades pel Servei de Conservació i Restauració de Béns Culturals de la Diputació. L’exposició romandrà oberta des de hui pròxim dilluns i fins al mes vinent de juliol. L’horari d’obertura en sengles seus serà de dilluns a dissabte d’11.30 a 13.30 hores al matí i de 17.30 a 20.30 hores a la vesprada, respectant sempre els horaris de misses i actes religiosos.
S’incorpora com a recurs turístic i cultural en la ciutat
Cal tindre en compte que és la primera vegada en la seua trajectòria que aquesta ambiciosa iniciativa cultural de la Diputació es duu a terme a la ciutat de Castelló, portant a la capital de la província algunes peces emblemàtiques del patrimoni sacre dels municipis castellonencs.
Com en les seues edicions anteriors, l’exposició proposa un espectacular recorregut per l’art sacre dels municipis de la província, posant l’accent principalment a la comarca on es realitza, en aquest cas a la Plana i els seus municipis, així com peces d’extraordinària riquesa que s’inclouen d’altres zones de la província i que completen el discurs d’una exposició de primer ordre.
Dues seus, dos recorreguts, dos edificis de primer nivell
En aquesta nova edició de la Llum de la Memòria tot torna a sumar significat i atractiu a l’espectacular recorregut que podran gaudir els visitants a partir del dilluns. També les seues dues seus, que com son ser habitual, es tracta d’edificis d’importància monumental.
Antiga església SAN MIGUEL
L’antiga església de San Miguel de finals del segle XVII, hui sala d’exposicions San Miguel de la Fundació Caixa Castelló, entitat fortament arrelada en la societat castellonenca comptarà amb l’exposició d’un total de 32 obres. D’aquestes, 11 es corresponen amb escultures, nou amb pintures, sis d’orfebreria, dues de paper, dos de tèxtil i dos de ceràmica.
Cal destacar que entre les obres es troba el retaule de l’església de la Sang de Vilafamés, atribuïble a l’escultor de Vila-real Josep Sebastià, de 1696, el frontal de l’església del convent de dominiques de Vila-real, de la mateixa època, la taula del Salvador, de Vicente Castelló, tres plaques del segle XVIII de la Real Fàbrica de L´l’Alcora o el Crist d’ivori del convent de Sant Pasqual, del taller Gughelmo della Porta.
Església DE SAN VICENT FERRER
L’església de Sant Vicent Ferrer, preciós temple de la primera meitat del segle XVII, acollirà des de demà en aquesta exposició una mostra de 20 obres de primer ordre sobre la figura de Sant Vicent Ferrer, realitzada en col·laboració amb el Bisbat de Sogorb-Castelló, amb motiu de l’Any Sant Jubilar a ell dedicat. D’elles, són 5 escultures, 12 pintures, una de tèxtil i dues peces d’orfebreria.
D’entre les peces exposades destaquen les dues taules que representen escenes de la seua vida, d’escola flamenca del segle XV, procedents d’un convent dominic de Besaya (Cantàbria), així com altres dos amb el mateix tema, obra de Francisco Ribalta. El retaule de Vicent Macip, del Museu Diocesà de Sogorb és una altra de les peces més espectaculars de l’exposició.
Totes dues seus de la Llum de la Memòria 2019 aportaran un marc perfecte al selecte contingut artístic que conforma l’exposició i que permetrà a més al visitant descobrir part del patrimoni arquitectònic castellonenc.
No hi ha comentaris en este moment, vols escriure un?
Escriu el teu comentari