Benicàssim aposta per les energies renovables: 444 instal·lacions fotovoltaiques en sostres privats en els últims 3 anys

En els últims tres anys el municipi de Benicàssim ha autoritzat 444 instal·lacions fotovoltaiques en sostres privats. Concretament, en 2021 es va autoritzar la instal·lació de 115; en 2022 el número es va multiplicar i van ser un total de 280 les sol·licituds rebudes, i en el que portem de 2023 han sigut un total de 48 les instal·lacions autoritzades ja per l’Ajuntament de Benicàssim. “Un clar exemple de l’aposta del municipi per les energies renovables i el seu compromís amb el medi ambient i continuem treballant a afermar el camí cap a la sostenibilitat social, econòmica i ambiental, que ens permeta aconseguir la neutralitat climàtica per a 2050”, ha posat en valor l’alcaldessa de Benicàssim, Susana Marqués.
L’ajuntament de la localitat fa diversos anys que va emprendre un camí cap a la responsabilitat i la cura de l’entorn com a exponent de bones pràctiques i bona governança, alineat aquesta estratègia amb els compromisos assumits pel municipi d’aconseguir la descarbonització en 2050 i que té com a objectiu d’aconseguir ciutats més amables, compromeses amb la millora de la qualitat de vida quotidiana dels veïns, “hem de conscienciar-nos i involucrar-nos com a objectiu de futur. Ser sensibles amb la cura del medi ambient, educar en la cultura de la reutilització i el reciclatge, variar els nostres hàbits de consum per a fer-los més sostenibles és un projecte de tots, per això Benicàssim està duent a terme una estratègia decidida a complir els seus objectius locals per a l’agenda 2030 i per a aconseguir aqueix objectiu estem implementant una estratègia de sensibilització mediambiental i accions concretes que permeten l’estimulació en la utilització d’energies netes, com un pas més per a aconseguir aqueix objectiu”, ha afegit Marqués.
L’aposta per les energies renovables ha portat al consistori a autoritzar també plaques fotovoltaiques sobre la coberta de la piscina municipal per a aprofitar aqueixa coberta, captar i transformar l’energia solar que es reutilitza. Després d’aquesta experiència pilot positiva, el consistori ja compta amb estudis preliminars realitzats, per a posar també en funcionament noves instal·lacions que permeten l’aprofitament d’aqueixos espais i la utilització d’aquesta mena d’energia en els sostres dels col·legis de la localitat i una vegada acabades les obres de millora del CEIP Parmerar.
L’Ajuntament treballa per a millorar la tramitació d’expedients i implementar nous estímuls com la bonificació de determinats impostos, per als qui es decidisquen apostar per les energies netes. Amb aquest objectiu l’Ajuntament de Benicàssim està treballant amb l’objectiu a mitjà termini és que les comunitats així com les construccions en filera puguen instal·lar també en les seues cobertes les plaques solars per a tindre capacitat de generació d’energia sostenible.
No hi ha comentaris en este moment, vols escriure un?
Escriu el teu comentari