L'Alcora elabora un protocol d'actuació davant la localització d'animals perduts o abandonats

L’Ajuntament de l’Alcora ha elaborat el seu primer protocol d’actuació respecte als gossos i gats perduts o abandonats en el municipi.
“Es tracta d’una iniciativa que s’ha dut a terme amb la intenció d’unificar criteris d’actuació i col·laboració davant aquestes situacions i que s’emmarca dins del compromís del govern municipal per garantir la defensa, protecció i benestar dels animals”, ha explicat l’alcalde, Samuel Falomir.
Pel que respecta a la localització d’un gos, si ha sigut portat a dependències municipals, la Policia Local comprovarà l’existència de xip identificatiu. Si l’animal està correctament identificat, localitzarà les dades del propietari per a poder avisar-li. La persona propietària haurà d’acudir per l’animal en un termini màxim de 48 hores. Si passat aquest període el propietari no ha recollit a l’animal, s’avisarà al centre de nucli zoològic contractat per l’Ajuntament i el propietari haurà de desplaçar-se fins el mateix i fer-se càrrec de les corresponents despeses de gestió per a recuperar-lo.
Si el gos no està identificat, la Policia Local difondrà una imatge a través de les seues xarxes socials a fi que, si alguna persona vulga fer-se càrrec d’ell, puga anar a les dependències municipals per a adoptar-ho. El gos romandrà un màxim de 48 hores en el magatzem municipal a l’espera que algú estiga interessat en la seua adopció. El lliurament de l’animal comportarà que el propietari ferm un document en el qual es comprometrà a presentar, en un termini màxim de 15 dies naturals, els papers de l’animal en regla, inclosa la implantació d’un xip identificatiu.
L’oficina de medi ambient s’encarregarà de la compra del menjar per a alimentar a l’animal durant els dos dies que estiga en les dependències municipals. Passat aquest temps, si no apareix cap particular que vulga fer-se càrrec, s’avisarà al nucli zoològic que tinga contractat l’Ajuntament perquè aquest procedisca a fer-se càrrec d’aquest animal.
Pel que respecta als gats trobats, ja que aquests no porten identificació, una vegada que la policia ho tinga en les seues dependències, avisarà, en primer lloc, a la protectora ADDA, amb l’objectiu de verificar/descartar si es tracta d’un gat de les colònies que ells gestionen, o si convindria publicar-lo en la pàgina de Facebook de la Policia Local i en la mateixa pàgina de la protectora. Si es publica en les xarxes socials i pàgina web, caldrà custodiar al gat com a mínim 48 hores. La decisió última sobre què fer amb el gat se li atorga a la protectora ADDA, que decidirà si es queden amb el gat o cal avisar al nucli zoològic contractat per l’Ajuntament.
A més de desgranar els detalls del protocol, Falomir ha explicat que, una altra actuació recent en el marc de “la sensibilitat i compromís del govern municipal amb el benestar dels animals”, i amb motiu de la situació generada per l’estat d’alarma, ha consistit en la signatura d’autoritzacions perquè veïns de la localitat puguen fer-se càrrec de la cura de les colònies felines “en aquells llocs en els quals no generen problemes de convivència ciutadana”.
No hi ha comentaris en este moment, vols escriure un?
Escriu el teu comentari