Orpesa reforça el seu compromís amb la sostenibilitat amb la instal·lació de 39 nous contenidors de vidre

Guardar

Contenidors verds a Orpesa
Contenidors verds a Orpesa

L'Ajuntament d'Orpesa, en col·laboració amb Ecovidrio i l'empresa FOBESA, va a instal·lar 39 nous contenidors verds per a la recollida selectiva d'envasos de vidre en diverses ubicacions del municipi. Esta acció forma part del compromís continu del consistori amb la sostenibilitat, el reciclatge i la cura del medi ambient.

De moment, ja s'han instal·lat 10 d'estos nous contenidors, que a més no suposa cap cost per a les arques municipals, té com a objectiu millorar la gestió de residus i facilitar la separació selectiva tant a veïns com a visitants i al sector hostaler. Esta mesura resulta especialment rellevant davant la imminent temporada estival, període en què la població del municipi es multiplica i, amb ella, el volum de residus generats.

Els nous contenidors s'han ubicat en zones estratègiques del terme municipal, integrant-se en les denominades illes ecològiques, espais que agrupen diferents tipus de contenidors (verd, blau, groc i gris) per a facilitar la correcta separació de residus i evitar la dispersió de punts d'abocament. Actualment, el municipi compta amb 160 d'estes illes que estaran completes amb la instal·lació d'estos contenidors, ja que, en les illes creades en els últims mesos estava pendent la col·locació d'este contenidor per a la recollida de vidre. Amb esta mesura, es perseguix eliminar contenidors aïllats i promoure un reciclatge més còmode i accessible.

Ubicacions dels nous contenidors

Les noves unitats s'han instal·lat en les següents zones: Amplàries: carrers María Zambrano, Moscatell (diverses ubicacions), Torre la Sal amb Roquetes, El Barco (Aldi), La Ratlla (Jardins Mar 3), de la zona de les Amplàries; Avinguda Benicàssim (entrada i eixida N-340) de la zona El Balcó; carrer Useres i carrer Argentina de la zona la Colomera; carrer Dunquerke, Antonio Bosque, Avinguda Columbretes i Passeig de la zona de la Platja la Concha; carrer Ullals, Artana, avinguda València i avinguda Madrid de la zona de la Platja Morro de Gos; en el carrer Laura Cervellón, Carrer Torreblanca, Plaça Espanya, avinguda del Mar, carrer Velázquez, avinguda la Plana, carrer Dr. Alemany de la zona del nucli urbà; carrer Racholar, carrer Riu Sec, Riu Palància de la zona Els quarts; carrer Barranc de la Viuda i carrer Tombatossals de la zona de Torre Bellver; i a l'altura de la parada d'autobús de Playetes.

El regidor de Medi Ambient, David Juárez, ha declarat: "Responem a una demanda veïnal amb la instal·lació de 39 nous contenidors de vidre en el nostre municipi, sense cap cost extra per als veïns. Seguim compromesos amb una gestió més sostenible i pròxima dels residus".

Per la seua banda, l'alcaldessa d'Orpesa, Araceli De Moya, ha assenyalat que “apostem per la sostenibilitat tot l'any, però en la temporada estival, amb l'augment de població, hem detectat la necessitat de reforçar els punts de reciclatge de vidre per a facilitar el reciclatge entre la població, l'hostaleria i altres establiments. La conscienciació és important, però també hem de facilitar la col·laboració dels nostres veïns i visitants amb els recursos adequats”.