La Federació de Societats Musicals celebrarà la seua 51º Assemblea General a Vila-real

17/10/2019 -

La Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) celebrarà dissabte que ve 19 d’octubre la seua 51a Assemblea General Ordinària. L’acte, que se celebrarà en l’Auditori Municipal Músic Rafael Beltrán Moner de Vila-real, reunirà representants de les 554 Societats Musicals de la Comunitat Valenciana sota el lema “La il·lusió de sempre, la clau del futur”.

Entre els temes a tractar en l’Assemblea se sotmetran a l’aprovació d’assumptes de gran transcendència per al futur de l’entitat com el projecte de declaració de la FSMCV com a entitat d’Utilitat Pública, el projecte Bé d’Interés Cultural (BIC) per a les societats musicals, al costat d’altres projectes com “Music Immersion Travel”, orientat a la promoció de les societats musicals com a destinació turística d’experiències, al costat d’altres assumptes d’interés per al col·lectiu.

Premis Euterpe i Trobada de bandes

Un dels moments clau del dia serà, ja a la vesprada, la proclamació dels Premis Euterpe 2019, que enguany aconsegueixen la seua XX edició. Els premis Euterpe són convocats anualment per la FSMCV amb la finalitat d’homenatjar la música valenciana en molt diferents àmbits d’actuació, reconeixent l’excel·lència no sols de músics, sinó de totes aquelles persones, societats musicals, col·lectius, entitats, institucions, empreses o projectes que aposten decididament per mantenir, impulsar i desenvolupar la cultura musical valenciana.

En aquest sentit, cal destacar que emmarcat en la línia estratègica d’igualtat que es desenvolupa des de FSMCV, des de 2018 aquests premis compten amb una nova categoria destinada a projectes de referència que treballen per la igualtat de gènere en l’àmbit de la música. Així, les categories a premiar en aquesta XX edició, són:

• Premi a la Dedicació a la seua Societat Musical
• Premi a Participació federal
• Premi a Institució pública o privada
• Premi a la Igualtat de gènere en l’àmbit de la música

Així mateix, hi haurà un reconeixement als membres de l’estructura federal que han finalitzat el seu mandat en l’exercici i a les societats musicals que han complit aniversaris rellevants de més de 50 anys d’existència.

Com a clausura de l’assemblea, tindrà lloc a les 20.00 hores la “Trobada de bandes de la Plana Baixa”. Aquesta trobada de bandes reunirà onze societats musicals i més de 500 músics de la comarca, que desfilaran pels carrers de Vila-real per a confluir en la plaça de l’Ajuntament, on s’interpretaran diverses obres conjuntament per a donar per conclosa aquesta 51 Assemblea General de la FSMCV amb aquesta trobada musical multitudinària.

0 comentaris

Encara no tenim comentaris!

No hi ha comentaris en este moment, vols escriure un?

Escriu el teu comentari