Castelló

Bàsquet, música i grafit: així serà el gran festival juvenil gratuït de Castelló

L'activitat se celebrarà el pròxim 1 de maig en les pistes de bàsquet de la rotonda de les Cañas i combina streetball 3x3, música, ball urbà, art i moda

1 minut

Partit de basket 3x3

Castellón acull 'King of the Court' (KOTC)' un esdeveniment d'oci juvenil gratuït que se celebrarà el pròxim divendres 1 de maig en les pistes de bàsquet a l'aire lliure del recinte situat al costat de la rotonda de les Canyes i que preveu reunir 128 jugadors, aproximadament 32 equips i una afluència d'entre 500 i 800 persones al llarg de tota la jornada.

L'activitat girarà entorn del streetball 3x3, però anirà més enllà de la competició esportiva. King of the Court està concebut com una gran trobada juvenil que es fusionen bàsquet de carrer, música, ball urbà, art i moda, en un format de festival pensat per a gaudir, participar i compartir.

La responsable de comunicació de l'empresa We Play Sports, Cosco Mallol, ha explicat que l'esdeveniment començarà a les 10:00h i finalitzarà a les 20:00h. "Agrupa quatre disciplines i començarem amb el bàsquet i alhora hi haurà grafiters pintant", ha indicat Mallol.

Així mateix, ha assenyalat que “tindrem disponibles esprais i panells perquè tot eixe que s'anime a experimentar deixe el seu dibuix o el que li vinga de gust”. A més, al migdia participarà Ana Furia, campiona d'Espanya de Break Dance i, per últim, concerts de grups locals i una batalla de galls.

La regidora de Joventut, Ester Giner, ha subratllat que “des de la Regidoria treballem precisament amb eixa mirada: la d'oferir alternatives d'oci que connecten de veres amb els nostres joves”. 

L'edil ha incidit a més que “si alguna cosa tenim clar és que l'èxit de qualsevol iniciativa juvenil depén, en gran part, que responga als seus interessos reals i que els joves senten que eixa activitat també els pertany”. Per això, ha remarcat que des de l'equip de govern s'aposta per “propostes actuals, obertes, dinàmiques i participatives, en les quals puguen veure's reflectits”.

Oci saludable i participació juvenil

King of the Court està dirigit a joves d'entre 12 i 30 anys. En paraules de Giner, “és una activitat gratuïta que combina la pràctica esportiva amb la cultura urbana i amb un format de festival que convida no només a competir, sinó també a conviure, expressar-se i gaudir de l'espai públic d'una manera positiva”

La responsable de Joventut ha defensat que l'oci juvenil no és una cosa menor, sinó un espai fonamental per a construir comunitat, prevenir situacions d'aïllament, fomentar hàbits saludables i oferir entorns on els joves puguen relacionar-se, crear i gaudir de forma sana.

Per això, ha afirmat que “continuem impulsant iniciatives com esta. Perquè creiem en una ciutat que escolta els seus joves, que els dona protagonisme i que treballa per a oferir-los propostes de qualitat, atractives i alineades amb les seues formes de viure, d'expressar-se i de compartir”.

La regidora ha agraït a més la implicació de We Play Sports i la seua col·laboració amb l'Ajuntament de Castelló per a fer possible una jornada que, tal com ha assenyalat, “estic convençuda, va a tindre una gran acollida”.

Etiquetes: