Castelló

Castelló activa un ampli dispositiu de seguretat per al Festival del Vent amb més de 50 efectius de Policia Local durant tot el cap de setmana

1 minut

Carrasco en la Junta Local de Seguretat

L'Ajuntament de Castelló ha celebrat este dimarts una Junta Local de Seguretat extraordinària amb motiu de la II edició del Festival del Vent, que se celebrarà els dies 7 i 8 de juny, i del concert de Manuel Carrasco, previst per al pròxim 14 de juny. S'espera una gran afluència de públic en els dos esdeveniments, per la qual cosa s'ha dissenyat un dispositiu especial de seguretat i emergències coordinat entre els diferents cossos policials.

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha comentat que “davant la celebració de dos esdeveniments multitudinaris com seran el Festival del Vent i el concert de Manuel Carrasco estem treballant des de la prevenció i la coordinació entre administracions perquè tant els castellonencs com visitants puguen gaudir al màxim de les dos cites”.

L'alcaldessa ha insistit que "es tracta d'un treball conjunt que, en el cas de l'Ajuntament de Castelló, implica la participació de diferents àrees municipals des de Seguretat, Mobilitat, Festes, Turisme...etc. Tot amb l'objectiu que tot el públic desplaçat puga gaudir amb les millors condicions d'una de les cites més importants del calendari turístic com és el Festival del Vent, que omplirà les nostres platges de l'espectacle de les milotxes i un gran nombre d'activitats paral·leles”.

"La reunió de la Junta Local de Seguretat ha servit també per a planificar tot el referent al que serà un dels concerts de l'any a la ciutat de Castelló, com és el de Manuel Carrasco. Una gran actuació a la qual acudiran milers de persones de la nostra ciutat i de moltes altres poblacions de dins i fora de la província de Castelló", ha explicat.

Durant la reunió, la primera edil ha agraït la predisposició i el treball que realitzaran els diferents efectius mobilitzats des de la Policia Local de Castelló, Agents de Mobilitat Urbana, Bombers, Protecció Civil i el Servici d'Atenció Sanitària Municipal, en col·laboració amb la Subdelegació del Govern. També participen les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat, Policia Nacional i Guàrdia Civil, per a garantir que tant el Festival del Vent com el concert de Manuel Carrasco siguen un èxit de participació i, sobretot, es desenrotllen amb total seguretat.

El regidor de Seguretat i Emergències, Antonio Ortolá, ha destacat “la importància del treball conjunt i la planificació prèvia per a assegurar que esdeveniments d'esta magnitud es desenrotllen amb totes les garanties. Estem parlant de cites que congregaran a milers de persones, i això requerix una resposta proporcional en recursos i coordinació. L'objectiu principal és que els ciutadans gaudisquen de la festa amb la tranquil·litat que tot està preparat per a la seua seguretat”.

La reunió ha estat presidida per l'alcaldessa, al costat de la subdelegada del Govern, Antonia García Valls. Han assistit també el regidor de Seguretat i Emergències, Antonio Ortolá; el regidor d'Urbanisme, Sergio Toledo; el regidor de Mobilitat, Cristian Ramírez; la regidora de Turisme, Arantxa Miralles; la tinenta d'alcalde del Grau, Ester Giner; i la regidora de Festes, Noelia Selma. També han participat representants de la Policia Nacional, Guàrdia Civil, la Unitat Adscrita del Cos Nacional de Policia a la Comunitat Valenciana, Policia Local, Bombers de l'Ajuntament de Castelló i els organitzadors dels dos esdeveniments.

Festival del Vent

En el cas del Festival del Vent, que tindrà lloc els dies 7 i 8 de juny a l'entorn de l'Aeroclub i les platges de Castelló, es mobilitzaran més de 50 efectius de la Policia Local de Castelló distribuïts en diferents torns al llarg del cap de setmana en tot el districte marítim. Este esdeveniment, que combina oci familiar, esport i turisme, requerix una cobertura especial a causa de la seua celebració en espais oberts i al costat de la mar, la qual cosa exigix especial atenció tant en la gestió d'aglomeracions com en la prevenció d'incidents.

El dispositiu municipal inclou un servici específic per a la zona de platja, on es desplegarà un vehicle tipus buggy per a patrullar la zona d'arena, així com agents de Policia Local distribuïts durant els dos dies en horari de matí i vesprada pel districte marítim.

Quant al trànsit, s'establiran controls i presència policial reforçada amb agents operatius en torns de matí i vesprada durant el dissabte i el diumenge. Entre els punts clau d'actuació estaran les rotondes del Camí Ratlla Benicàssim/Av. Ferrandis Salvador i del carrer del Mascarat/Av. Ferrandis Salvador, a més de motoristes per a intervencions ràpides en la zona de l'Avinguda Ferrandis Salvador.

El servici de suport també serà especialment rellevant, amb agents distribuïts en torns de matí, vesprada i nit. Se sumen a este operatiu agents de la secció de Proximitat del districte marítim i membres del Grup de Seguretat i Resposta, encarregats d'intervindre davant qualsevol situació que requerisca una actuació immediata o especialitzada.

A més, el servici d'Atestats durà a terme controls preventius d'alcoholèmia i drogues durant les nits del cap de setmana, amb l'objectiu d'evitar riscos en les vies de circulació pròximes a l'esdeveniment i reforçar la seguretat viària.

El dispositiu sanitari estarà format per una ambulància de Suport Vital Avançat, que presta servici habitualment en la zona de platja, i un reforç addicional amb una ambulància de Suport Vital Bàsic amb dos tècnics durant els dies del festival. Els bombers de l'Ajuntament també donaran suport mitjançant la presència d'una moto aquàtica, preparada per a intervindre en cas d'emergència en la mar.

Concert de Manuel Carrasco

Per part seua, el concert de Manuel Carrasco, que se celebrarà el 14 de juny a les 22.00 hores en el Recinte de Fires i Mercats (REFEYME), comptarà també amb un operatiu específic adaptat a la previsió d'una alta concentració de públic. S'establirà un control de trànsit en els passos de vianants de la Ronda Este (enfront del REFEYME), amb dos agents de Mobilitat encarregats de facilitar el trànsit de vianants i vehicles.

A més, s'habilitarà un servici preventiu en els accessos del Camí Caminàs, amb quatre agents encarregats de controlar l'entrada i eixida del recinte, així com d'atendre qualsevol incidència relacionada amb el flux d'assistents. A la finalització del concert, el servici d'Atestats durà a terme controls d'alcoholèmia i drogues als voltants del recinte per a reforçar la seguretat viària i previndre accidents en els desplaçaments de retorn.