L'estiu ha arrancat a Castelló amb l'arribada de Solmarket a la ciutat. Des de l'11 de juliol al 3 d'agost, el port del Grau es transformarà en un espai de convivència entre les propostes gastronòmiques més atractives, la música en directe i l'oci familiar. A l'aire lliure i amb accés gratuït, este espai es convertix en un dels llocs ineludibles per a visitar en estes dates.
El recinte combina la seua mítica gespa rosa amb una decoració molt visual, en la qual destaca les llums de neó i un enlluernador pòrtic lluminós que actua com a porta d'entrada. Solmarket obrirà tots els dies de la setmana de 19:00 a 00:30 hores i, a més de degustar els millors plats, els visitants també podran ballar al ritme de la música d'artistes en viu o disfrutar de les exhibicions dels xanquers.
Després de l'èxit d'edicions anteriors, Solmarket regressa a Castelló amb noves propostes i amb l'objectiu de superar els 80.000 assistents que va xifrar l'any passat. L'esdeveniment està dissenyat per a atraure a públics de totes les edats, tan residents com a turistes, i busca consolidar el seu paper com a dinamitzador del turisme de qualitat i del teixit econòmic local.
Gastronomia, tallers i música
Un dels eixos principals de Solmarket torna a ser la gastronomia. Este any, el recinte acollirà 15 food trucks amb cuina en viu, oferint opcions tan variades com aletes de pollastre, peix fregit, entrepans de calamars o sandwichs d'autor elaborats amb productes locals. No faltaran opcions veganes, vegetarianes i sense gluten.
Els visitants podran recórrer un autèntic viatge culinari amb receptes d'inspiració cubana, italiana o estatunidenca. Entre les propostes més esperades, destaca l'hamburgueseria Jenkin’s, reconeguda en 2023 com la millor d'Europa, i la pizzeria Michigan Detroit, guanyadora en diverses edicions del concurs Pizza Combat, que busca la millor pizza del país.
L'oferta de Solmarket es completa amb un ampli espai dedicat a la moda estiuenca, l'artesania i el disseny local, amb més de 20 llocs de venda que inclouran roba, ceràmica, bijuteria, il·lustracions personalitzades, articles sostenibles i veles artesanes. A més, s'organitzaran tallers creatius per als qui vulguen explorar el seu costat més artístic o aprendre noves tècniques manuals.
I per a entretindre al públic infantil, els més menuts comptaran amb una zona de jocs que inclourà una ludoteca, una escola de circ, una pista de futbol i, com a novetat este any, un autocine a l'aire lliure.
Per últim, cada nit, en caure el sol, la música en directe prendrà el protagonisme en el recinte. Sobre l'escenari sonaran versions d'artistes i grups com Estopa, Melendi, Coldplay o Bruno Mars, convertint-se en la banda sonora de les nits estiuenques al costat del Mediterrani. Una programació que combinarà talent local amb tributs a grans èxits del pop-rock nacional i internacional.
Solmarket continua la seua ruta pel Mediterrani
Solmarket va nàixer en la Comunitat Valenciana i, edició rere edició, ha anat creixent fins a convertir-se en un dels esdeveniments estiuencs més reconeguts de la zona. Este estiu celebrarà la seua huitena edició, ampliant la seua presència a altres punts estratègics del litoral.
Després de Castelló, la cita continuarà en el municipi valencià de El Puig de Santamaría, del 25 de juliol al 16 d'agost. Posteriorment, arribarà a Sant Joan d'Alacant entre el 20 i el 31 d'agost. Com a novetat d'este any, l'oferta s'amplia a una nova comunitat autònoma. I és que, per primera vegada, la Regió de Múrcia albergarà este festival, amb parada en Los Alcázares del 7 al 31 d'agost.