El pròxim dimarts 16 de setembre començaran les obres al Grau de Castelló per habilitar un carril reservat en exclusiva al TRAM en el tram comprés entre la rotonda de l'Aeroclub i la rotonda del Centenari. Esta nova mesura, anunciada pel regidor de Mobilitat, Cristian Ramírez, i la tinent d'alcalde del Grau, Ester Giner, suposa un avanç clau en la modernització del transport públic metropolità i en la consolidació de la Línia 1 del TRAM com la columna vertebral de la mobilitat sostenible a la ciutat.
Però el projecte no només contempla la senyalització d'un carril d'ús exclusiu per als combois del TRAM al llarg de l'avinguda Ferrandis Salvador, sinó que a més s'acondicionaran les futures parades i es reforçarà la infraestructura per garantir un servei més ràpid, segur i regular.
Desviaments
L'execució dels treballs obligarà a aplicar canvis temporals en el trànsit. En direcció cap a Benicàssim, els vehicles hauran de desviar-se puntualment per l'avinguda Castàlia, mentre que en sentit cap a Castelló es mantindrà operatiu un carril, evitant el tall total de la via. Tant els residents de la zona com els usuaris de la farmàcia disposaran d'accés garantit en tot moment.
El carril reservat al TRAM discorrerà paral·lel al Pinar, respectant la doble direcció actual per a la resta de vehicles. Les places d'aparcament que es vegen afectades per la intervenció es compensaran amb noves àrees habilitades en solars pròxims, amb la finalitat de no perjudicar els veïns i visitants que es desplacen fins esta zona del Grau.
Segons ha detallat Ramírez, l'obra compta amb finançament europeu i es preveu que finalitze abans d'acabar l'any, complint amb el calendari marcat per la Conselleria. Una vegada completada, permetrà viatjar en TRAM des de la Universitat Jaume I fins a la platja del Gurugú de manera directa, sense necessitat de realitzar transbords.
Actualment, el servei fins a la platja funciona en fase de proves, però amb la plataforma reservada es donarà un salt definitiu en qualitat i eficiència. Per a Ramírez, “el més important és garantir les freqüències perquè la Línia 1 del TRAM continue sent l'escollida per una gran majoria d'usuaris en els seus desplaçaments urbans”.
Noves parades
L'actuació inclou també la construcció de tres noves parades estratègicament ubicades per ampliar la cobertura de la Línia 1. La primera s'instal·larà davant de l'; la segona es situarà junt a la residència de majors, i la tercera estarà pròxima a l'hotel proper al club de golf. Amb estes parades, el TRAM no només millorarà la freqüència de pas, sinó que també acostarà el servei a col·lectius clau, com joves, majors i turistes.
Amb este projecte, Castelló reforça la seua aposta per l'ús del transport públic front al vehicle privat i reafirma l'ús del TRAM com a principal opció de desplaçament sostenible a la ciutat.