Castelló ja compta els dies per a l'arribada de Nadal 2025, i un dels grans protagonistes d'estes dates serà, un any més, el Winter Market, el tradicional mercat nadalenc que cada any ompli de màgia i ambient festiu el centre de la ciutat. La cita començarà el pròxim 12 de desembre i es perllongarà fins al 4 de gener, oferint a veïns i visitants una experiència nadalenca completa.
Com a novetat, este any el Winter Market canvia d'escenari. Fins ara instal·lat en la plaça Santa Clara, es traslladarà a la plaça Borrull per les obres d'instal·lació del mercat central provisional, que es perllongaran fins a finals de gener de 2026. Malgrat este canvi, els organitzadors prometen mantindre l'essència del mercadet, amb una oferta que combina parades d'artesania, propostes gastronòmiques i activitats infantils, entre elles l'esperada visita del Pare Noel.
El mercat s'ha convertit en un punt d'encontre per a famílies i visitants durant les festes, i esta edició no serà l'excepció. A més de recórrer els llocs d'artesania i provar els productes típics de la temporada, els assistents podran disfrutar d'atraccions infantils en diferents places de la ciutat, que completaran l'experiència festiva.
El portaveu del govern municipal, Vicent Sales, detallà que “s'oferiran els mateixos llocs que l'any passat, reubicant les dos parades de torrons de la plaça Santa Clara en les places Maria Agustina i Hort dels Soguers”. En total, els llocs de venda de dolços nadalencs es distribuiran en Hort dels Soguers, Av. Rei D. Jaume i plaça Maria Agustina, mentre que els productes d'artesania ocuparan fins a 14 llocs en l'avinguda del Rei D. Jaume.
Per una altra banda, les xurreries i altres parades de masses fregides s'instal·laran en punts estratègics com plaça Espanya, plaça Fadrell, parc Ribalta, parc Panderola, plaça Maria Agustina i plaça Illes Columbretes. Les atraccions infantils estaran disponibles en plaça Fadrell, plaça Espanya, Hort dels Soguers, plaça Tetuan, plaça Major i Illes Columbretes, oferint entreteniment per als més menuts durant tota la temporada nadalenca.
Les obres en la plaça Santa Clara també han afectat altres esdeveniments del calendari local. Per exemple, la Fira del Llibre Antic d'enguany es va celebrar en la plaça Borrull, i l'espai gastronòmic de les festes de la Magdalena estrenarà nova ubicació en 2026.
A més, esta mateixa setmana ja ha començat la instal·lació de llums nadalenques als carrers del centre de la ciutat. Una vegada tot llest, el 12 de desembre marcarà l'inici d'un mes de Nadal replet d'activitats – que s'anunciaran pròximament –, trobades familiars i la màgia que sempre ha caracteritzat al Winter Market de Castelló.