La regidora de Festes, Paloma Boix, acompanyada de les Reines Falleres de Burriana 2025, Clàudia Sabater i Valeria Cuadros, les seues Corts d’Honor i la Bellea del Foc d’Alacant, Adriana Vico, ha visitat hui les carrosses que este diumenge recorreran els carrers de Burriana en la tradicional Batalla de Flors. Amb esta visita, s’han ultimat els preparatius per a un dels actes més esperats del programa festiu.
La cita reunirà milers de veïns i veïnes en una desfilada que omplirà la ciutat de color, música i tones de confeti. Les 19 comissions falleres i la resta de carrosses participants posaran tot el seu esforç i creativitat per a fer lluir la cloenda de les festes en honor a la Mare de Déu de la Misericòrdia.
Com a novetat destacada, després de 10 anys, la carrossa de les Reines Falleres tornarà a elaborar-se amb la tècnica del paperet. Una laboriosa tradició que consistix a donar forma a cada paperet de seda de colors, pegant-lo un a un amb les mans com a única ferramenta, fins a completar la decoració de les carrosses. Esta tècnica artesanal, símbol de dedicació i tradició, aportarà un valor afegit a la participació de les màximes representants de la ciutat en la desfilada.
La Batalla de Flors posarà el fermall final a onze intensos dies de celebracions, acomiadant amb alegria i emoció unes festes que han tornat a posar de relleu l’orgull i la devoció de Burriana cap a la seua patrona.