Concerts gratuïts, actes taurins, propostes infantils, religioses i culturals, sense oblidar la tradició. Amb estos ingredients, Vila-real viu del 5 al 14 de setembre les seues Festes de la Verge de Gràcia 2025, una setmana amb un ritme festiu frenètic gràcies als seus 200 actes que pretenen fer gaudir a tots els públics, amb actes emblemàtics però també novetats.
Una programació que ha sigut revelada per l'alcalde, José Benlloch, que ha destacat especialment les novetats del programa, com la modificació, impulsada per la Comissió de Penyes, en l'ofrena per a intentar augmentar la participació reduint els temps d'espera; el trasllat del castell final de festes al jardí de Jaume I, proposta que es preveu establir per a totes les festes de setembre; o la primera jornada de tall de pernil solidari.
Una altra novetat d'enguany és la incorporació del Morter de l'any fester, un reconeixement que vol destacar la implicació i el compromís amb Vila-real. El guardó s'entregarà a Juan Broch i, a títol pòstum, a Kike González, dos veïns molt arrelats a la ciutat i referents en la seua participació comunitària. Serà abans de la X Trobada d'elaboració d'allioli, el dia 8, un esdeveniment que va esgotar les entrades en menys d'una hora i mitja i que destinarà els fons a l'Associació d'Afectats per CDKL5.
Concerts: de Depol a Falete
Com sempre, la volta a la rutina a Vila-real fa gust de música i hi haurà un nou cartell de concerts. Este divendres, 5 de setembre, ho inicia el concert de Gonzalo Hermida i Depol, a les 00.00 hores en la plaça Major. Kabrönes!!!, amb l'essència de Mägo d'Oz, prendran el relleu el dissabte 6 de setembre a les 00.00 hores en el mateix espai.
El següent cap de setmana comptarà amb altres tres concerts gratuïts en la plaça Major, que es convertirà en un gran escenari a l'aire lliure. El divendres 12 a les 23.00 hores el grup local Apologia mostrarà tot el seu talent als veïns i veïnes de Vila-real; mentre que el dissabte 13 a la mateixa hora serà el torn de Rafa Sánchez, de La Unió, i La Guàrdia. Un doble concert al qual li seguirà el de Falete el diumenge 14 a les 20.30 hores, com a colofó a les festes.
Del correfoc a la 'Nit de la xulla': Quins actes són clau?
A partir d'este divendres arranca una extensa programació amb més de 200 actes per davant, que comptarà amb gran activitat en el Recinte de la Marxa. A més, hi haurà una zona de food trucks al jardí de Jaume I per a apostar per la gastronomia, que, això , tindrà el seu moment més esperat amb la 'Nit de la xulla', un dels més emblemàtics d'estes festes i de Vila-real. Declarada Festa d'Interés Turístic Provincial, se celebrarà dilluns que ve, 8 de setembre, a les 21.00 hores pels carrers de la ciutat. Prèviament, a les 18.30 hores, serà la X Elaboració d'allioli, que calfa motors per a esta festa tan característica de la ciutat.
També destaquen actes com l'ofrena de flors a la Verge de Gràcia, ja este divendres a les 19.45 hores, o l'inici de la programació taurina que comença el divendres, que pots consultar en este article. També el dia 6 podrà gaudir-se del multitudinari concurs de paelles per a penyes, en l'avinguda Murà, i d'una macrodiscomòbil a partir de les 00.00 hores en el recinte de la Marxa.
El toc de pólvora el posarà la pirotècnia Peñarroja el diumenge 7 a les 14.00 hores al parc de la Panderola. Tampoc faltarà un gran correfoc en la plaça de la Vila, amb Dimonis de la Plana, el dimecres 10 de setembre a les 20.00 hores; i els espectacles del final de festes: la traca amb xarangues del dia 14 a les 22.00 hores i el gran castell de final de festes amb Peñarroja, que es dispararà des del jardí de Jaume I a les 22.30 hores.