Carrasco visita la remodelació del Centre Cívic de Sant Llorenç

L'alcadessa destaca que “obres com esta són també clau per a ajudar els alumnes dels Tallers d'Ocupació per a anar agafant experiència"

Guardar

Carrasco visita la remodelació del Centre Cívic de San Lorenzo
Carrasco visita la remodelació del Centre Cívic de San Lorenzo

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha visitat este matí el Centre Cívic del Grup Sant Llorenç obra dels alumnes del Taller d'Ocupació 16 que s'impartix des del Centre Municipal de Formació “Tetuan XIV”. Una visita en la qual ha estat també present el regidor d'Ocupació, Juan Carlos Redondo, així com el regidor de Participació Ciutadana i Barris, Paco Cabañero, a més de la regidora de Gent gran, Clara Adsuara. Una visita en la qual també han sigut presents representants de l'Associació de Veïns i de l'Associació de Jubilats del Grup Sant Llorenç, així com veïns del barri.

Este Centre Cívic ha sigut objecte d'una remodelació que ha permés el condicionament de la cuina, la zona de la barra i el saló, aplicant els alumnes involucrats tant treballs de construcció, així com pintura i electricitat. Una actuació que ha permés retornar l'ús a este edifici.

Per a l'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco “hui visitem una obra de la qual ens sentim especialment orgullosos. Que té diversos beneficis per a la nostra ciutat i la fem possible la millora un edifici deteriorat, que ara pot acollir de nou activitats tant a l'Associació de Veïns del barri com a l'Associació de Jubilats de Sant Llorenç”.

“Però obres com esta són també clau per a ajudar als alumnes dels Tallers d'Ocupació per a anar agafant experiència per a la seua futura inserció laboral, aplicant tot l'aprés”, ha ressaltat.

Carrasco també ha comentat que “totes les persones que han intervingut en esta obra poden estar molt orgulloses del seu treball que quedarà també en la memòria de tota la gent d'este barri que podran gaudir-la en els pròxims anys. Retornant-li a la societat el que la societat ens dona en este cas saben que els tallers d'ocupació són finançats amb fons propis i també amb fons de la Generalitat Valenciana. Una inversió que és productiva perquè al final s'invertix en els barris de la ciutat de Castelló i en la qualitat de vida dels castellonencs”.

Col·laboració entre àrees

L'alcaldessa també ha volgut remarcar que “han sigut 25.000 euros en materials que han sigut pagats des de l'Àrea d'Ocupació, mentres que el mobiliari l'ha pagat l'àrea de Gent gran, per a posar-lo a la disposició de totes les persones i de tots els majors del barri de Sant Llorenç.

Carrasco també ha indicat que “prompte estarà acabada la licitació per a comptar amb un nou adjudicatari d'estes instal·lacions municipals del Centre Cívic, que servirà per a dotar d'una major vida i dinamitzar este barri”.

Rehabilitació zona jocs infantils

Aprofitant la seua visita, l'alcaldessa també ha volgut anunciar “una nova acció que servirà per a rehabilitar la zona infantil del barri que prompte amb pressupostos participatius també s'executarà”.

A més, la primera edil ha destacat que “amb la intervenció d'estos alumnes de Tallers d'Ocupació, la ciutat reforma i posa en valor instal·lacions i edificis municipals com també la Tinença Alcaldia Sud, el Centre Cívic del Grup Sant Agustí i Sant Marcos o les pròpies instal·lacions del Centre Municipal de Formació ‘Tetuan XIV’, on apliquen els coneixements adquirits”.

500 ocupacions gràcies a accions formatives

L'alcaldessa s'ha felicitat pel resultat “dels programes de formació laboral i inserció laboral que impulsem des de l'Ajuntament i també en col·laboració amb l'agència Labora de la Generalitat Valenciana. Per a este govern l'ocupació és una prioritat. I durant 2025, programes com este Taller d'Ocupació 16, com també l'Escola Taller 1, Acció Inserida i Talent Jove Garantia Juvenil. 4 tallers simultàniament, van aconseguir formar i ocupar 144 persones”.

“Gràcies a estos Tallers d'Ocupació i a altres iniciatives com els cursos de Formació a la Carta, més de 500 persones van ser contractades durant 2025 a la ciutat de Castelló, possibilitant millorar la inserció social i la qualitat de vida de moltes persones i famílies castellonenques. I no hi ha millor política social per crear ocupacions”, ha insistit.

Bones dades de l'atur

L'alcaldessa de Castelló també ha recordat l'evolució favorable de l'ocupació en la capital, recordant que “Castelló té en l'actualitat les xifres d'atur més baixes des de 2008.

“Així, 2026 comença amb una la taxa de desocupació de tan sols el 9,6% i rècord en l'afiliació a la Seguretat Social amb més de 104.000 persones, la major quantitat des de 2003 quan es tenen registres”, ha apuntat finalment.

Destacats