Castelló activa un ampli dispositiu de seguretat i sanitari per a les festes nadalenques

L'operatiu romandrà actiu fins al 7 de gener per a garantir la seguretat de tots els ciutadans

Guardar

Reunió de la Junta Local de Seguretat de Castelló
Reunió de la Junta Local de Seguretat de Castelló

Castelló ha celebrat hui la Junta Local de Seguretat amb motiu de les festes de Nadal, amb l'objectiu de coordinar el dispositiu especial previst per a garantir la cobertura dels prop de 250 actes organitzats per l'Ajuntament durant estes dates, així com reforçar la prevenció en matèria de seguretat ciutadana, trànsit i controls d'alcoholèmia.

L'alcaldessa Begoña Carrasco ha explicat que “es tracta d'un operatiu integral que busca abans de res, a través de la col·laboració entre institucions, posar tots els recursos a la disposició de la ciutadania en honor de la prevenció i seguretat. S'articulen de manera conjunta efectius policials i sanitaris, en coordinació amb les diferents àrees municipals i els cossos de seguretat i d'emergències, perquè la seguretat és i continuarà sent una prioritat per al govern municipal”.

Per part seua, el regidor de Seguretat i Emergències ha assenyalat que “hem organitzat un ampli dispositiu de seguretat i sanitari amb l'objectiu de garantir la màxima protecció durant estes dates. Esperem que els nostres carrers s'òmpliguen de gent, i per això, hem dissenyat un pla que combine prevenció, control i atenció ràpida davant qualsevol eventualitat que puga sorgir en estos dies”.

Dispositiu especial de seguretat i trànsit

Respecte al dispositiu, s'ha establit un pla de coordinació en matèria de trànsit i seguretat al costat de la Policia Nacional, així com amb els servicis d'emergència (bombers, sanitaris i Protecció Civil) per als actes que se celebraran. Així, s'implementarà un dispositiu preventiu de trànsit i seguretat des de les 14.00 hores del dia 19 de desembre fins a les 22.00 hores del 7 de gener, coincidint amb l'inici de les rebaixes comercials.

El dispositiu especial de trànsit començarà el 19 de desembre i es mantindrà fins al 7 de gener. Consistirà en un control especial en la zona centre i en els accessos als pàrquings de 10.30 a 14.15 hores i de 17.00 a 21.00 hores. En cas de congestió de trànsit, es preveuen talls puntuals en la zona centre, concretament en Pl. Pau, Pl. Maestrazgo i C/. Enmig. Estos talls únicament es realitzaran en moments d'elevada intensitat de trànsit i quan les circumstàncies ho facen necessari.

Un altre dels elements del dispositiu serà l'establiment de Punts de Presència Policial (PPP). A més del servici operatiu general, s'han determinat una sèrie d'emplaçaments amb presència policial fixa en torns de matí i vesprada, entre les 10.00 i les 14.00 hores i entre les 17.00 i les 21.00 hores. L'objectiu és la prevenció, vigilància, atenció a la ciutadania i augment del patrullatge a peu.

Les ubicacions són: Pl. Major, Pl. Santa Clara, Porta del Sol/Pl. Pau i C/. Major/Colón, on es reforçarà la presència d'agents de mobilitat. Així mateix, hi haurà vigilància específica en les zones d'oci més concorregudes de la ciutat.

A més, s'habilitaran dispositius especials per a esdeveniments nadalencs, com Vespanoel, Betlem de la Pigà, Patinoel, la Sant Silvestre, així com la celebració de Nit de cap d'any en Porta del Sol i en el Grau, la Recepció dels Reis Majos i la Cavalcada de Reis Mags en el nucli urbà.

D'altra banda, la Policia Local s'adherix a la campanya d'alcoholèmia impulsada per la DGT a nivell nacional, que es desenrotllarà des del 15 fins al 21 de desembre. A més, durant les dates nadalenques es duran a terme controls d'alcoholèmia i drogues els caps de setmana, vespres de festiu i festius.

Finalment, s'establirà un servici preventiu per a la detecció i denúncia del depòsit d'escombraries i voluminosos en la via pública, amb torns de demà (06.00 a 09.00 hores) i vesprada (18.00 a 21.00 hores), secundat per patrulles uniformades en vehicles camuflats de la Policia Local.

Dispositiu sanitari

De manera paral·lela, l'Ajuntament ha dissenyat un dispositiu sanitari especial que donarà cobertura als prop de 250 actes organitzats per l'Ajuntament durant les festes de Nadal. Este pla estarà operatiu des d'este divendres i es mantindrà actiu fins a la celebració de la Cavalcada de Reis Mags.

El dispositiu sanitari funcionarà de manera flexible i a demanda, especialment als carrers del centre i en aquells espais on es concentre un major nombre de persones. Estarà compost per un Vehicle d'Intervenció Ràpida (VIR), amb un tècnic i un infermer, i una unitat de Suport Vital Bàsic (SVB) amb dos tècnics.

Destacats