Circular amb bicicleta a Castelló serà més senzill este estiu. I és que l'Ajuntament de Castelló ha anunciat diverses millores per al trànsit de ciclistes a la ciutat, especialment en el Grau, on s'ampliarà els punts d'ancoratge del servici municipal de lloguer de bicicletes, Bicicas.
Així ho han assenyalat el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Castelló, Cristian Ramírez, i la tinenta alcalde del Grau, Ester Giner, que han visitat la zona per a veure com s'ha dut a terme la recent ampliació de les bases del servici Bicicas en les estacions de l'Avinguda Ferrandis Salvador i el Planetari de cara a esta campanya estival.
Més punts d'ancoratge
Segons ha destacat el consistori en un comunicat, estes millores formen part de l'estratègia municipal per a fomentar la mobilitat sostenible i atendre l'augment de la demanda del servici. Per este motiu, contempla un increment significatiu en la capacitat de les dos estacions de les dos ubicacions.
Concretament, els ancoratges passen de 10 a 18 en l'estació de l'Avinguda Ferrandis Salvador; i de 14 a 20 en la del Planetari. En total, es tracta de 14 nous ancoratges més que, per a Ramírez, són “clau per a atendre l'alta demanda del servici Bicicas en l'època estival”.
El responsable municipal de Mobilitat també ha volgut recalcar la importància d'este servici i el seu impacte positiu: “És fonamental que els ciutadans puguen gaudir d'un mitjà de transport sostenible tot l'any, fins i tot en temporada alta. Esta ampliació és una resposta directa a les necessitats dels usuaris i usuàries del servici, que cada vegada opten més per l'ús de la bicicleta com a mitjà de transport habitual”.

Carril esportiu
Cal assenyalar que entre les millores també es troba una renovada Avinguda Ferrandis Salvador, que des d'este estiu compta amb un carril el doble d'ample reservat a la pràctica esportiva on es pot circular amb bicicleta. “D'esta manera, els usuaris i usuàries ciclistes sumen noves opcions per a desplaçar-se en este mitjà de transport. I si ho fan, a través del préstec municipal de bicicletes, Bicicas, han de saber que tenen a la seua disposició nous ancoratges tant per a retirar-les, com per a agafar-les”, en paraules de Ramírez.
Per part seua, la tinenta alcalde del Grau, Ester Giner, ha posat en valor el servici Bicicas, “per a acostar encara més a veïns i turistes al districte marítim. Un districte marítim que oferix una àmplia oferta d'oci, cultural i esportiva adaptada a tots els gustos i a totes les edats”, especialment durant l'estiu.
L'ampliació de les bases de Bicicas és possible gràcies a la renovació d'este servici que incloïa, com una de les millores substancials, ancoratges individuals i no una sola barra d'ancoratges, com existia abans. El resultat és que esta característica permet ampliar o reduir l'estació de Bicicas en funció de les necessitats.
Augment de ciclistes
D'acord amb l'Ajuntament de Castelló, en l'actualitat el renovat servici Bicicas compta amb 5.982 usuaris actius, “la qual cosa es traduïx en un creixent interés de la població per fer ús d'un transport sostenible i respectuós amb el medi ambient, tenint en compte que la nostra ciutat compta amb més de 80km de carrils bicis”, indica Ramírez. “La nostra responsabilitat és garantir que Bicicas continue sent una opció viable, eficient i còmoda, especialment en els mesos de més demanda”, ha subratllat.