Castelló firma un conveni amb l'EVHA per a impulsar 800 vivendes de protecció pública

Castelló dona llum verda a 43 nous pisos i l'adquisició d'una nova vivenda social

Guardar

Edifici propietat del EVhA
Edifici propietat del EVhA

La ciutat de Castelló comença a omplir-se de grues i bastides. Esta última setmana l'Ajuntament ha aprovat vàries llicències urbanístiques que permetran alçar des de xicotets edificis de tres pisos fins a promocions més grans amb desenes de vivendes i places d'aparcament.

Però no tan sols es tracta de pisos de promoció privada: també s'aposta per la vivenda social. Així, el consistori ha sumat la sisena propietat al seu parc municipal en pocs mesos, ampliant les alternatives per a famílies vulnerables amb dificultats per a accedir a una vivenda digna. 

A més, l'Ajuntament ha subscrit un acord amb l'Entitat Valenciana de Vivenda i Sòl (EVhA) que promet impulsar més de 1.600 vivendes, 800 d'estes de protecció pública, un canvi que podria redefinir l'accés a la vivenda en la ciutat castellonenca durant els pròxims anys.

Llum verda a 43 nous pisos 

El regidor portaveu de l'equip de govern, Vicent Sales, ha assenyalat que l'Ajuntament ha concedit la transmissió d'una llicència urbanística que permetrà la construcció de fins a 12 noves vivendes en Quadra de la Salera, cantó carrer de l'Ametler.

"Esta actuació reactiva la construcció d'un edifici que es va quedar en la seua estructura des de fa diversos anys i que ara va a vore com per fi es construïxen estes vivendes”, ha apuntat Sales.

De la mateixa manera, l'edil ha informat de la llicència per a la construcció d'un edifici compost de 48 places d'aparcament, 21 trasters en planta baixa i 20 vivendes en plantes altes en l'Avinguda Vila-real n.º 10 de Castelló, així com la llicències per a la construcció d'un edifici entre mitgeres per a 7 vivendes en el carrer Bisbe Salinas 7 i 9.

A més, també s'ha concedit una altra llicència per a la construcció d'una vivenda unifamiliar entre mitgeres al carrer Bisbe Beltrán 5 i 7 i la llicència per a un altre edifici, en este cas de 3 vivendes, al carrer Cullera 3, al barri de Benadressa

Nova vivenda social i EVhA

D'altra banda, Sales també ha ressaltat l'adquisició d'una vivenda en una superfície construïda 93,12 m² per 137.735,50 euros per a l'ampliació del parc municipal de vivendes socials. A la seua volta, ha emfatitzat l'aprovació del conveni de col·laboració entre l'EVHA i l'Ajuntament per a concloure la gestió de dos àmbits d'actuació:

  • Sector SR-Riu Sec (abans sector 24 SUD).
  • Unitat d'Execució UER-Barcelona (abans 83 UE-R).

Este conveni es refereix a una àrea d'actuació en l'entorn de la Ronda Nord de la ciutat, i gràcies a ell s'impulsarà la construcció d'aproximadament 1.600 vivendes en la zona de les quals més del 50% seran vivendes de protecció pública.

Per a Sales poder "impulsar" la construcció de "esta quantitat de noves vivendes", incrementant l'oferta de pisos tant de renda lliure com de protecció pública a la ciutat, és "clau" perquè el mercat puga "baixar els seus preus" i fer "més senzill" l'accés a una vivenda per a les famílies de Castelló.

Destacats