Castelló ha celebrat el 12 d'octubre amb missa, actes en la Plaça Major i una desfilada pel carrer Major.

Begoña Carrasco ha destacat la unitat en la Festa Nacional i ha subratllat la tasca de la Guàrdia Civil en una jornada que ha reunit autoritats civils i militars.

Guardar

Actes del 12 d'octubre.
Actes del 12 d'octubre.
Afegeix CastellóExtra.com com a font preferida de Google de forma gratuïta. Mantén-te informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Activar ara

Castelló ha commemorat el 12 d'octubre amb els actes institucionals de la Festa Nacional i la festivitat de la Mare de Déu del Pilar, patrona de la Guàrdia Civil, en una jornada que ha tingut com a escenari principal la Plaça Major i la Cocatedral de Santa Maria.

Missa en la Cocatedral i acte central en la Plaça Major

El matí ha començat a les 10:00 hores amb una missa en honor a la Mare de Déu del Pilar en la Cocatedral de Santa Maria, presidida pel bisbe de la diòcesi de Sogorb-Castelló, Casimiro López. Abans de l'ofici religiós, les campanes del Fadrí han sonat com a anunci de la festivitat.

En els actes han participat l'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco; la subdelegada del Govern a Castelló, Antonia García Valls; el coronel cap de la Comandància de la Guàrdia Civil a Castelló, Alfonso Martín; el subdelegat de Defensa, Moisés Izquierdo; el comissari principal cap de la Policia Nacional en la província de Castelló, Emilio Romero; el comissari principal cap de la Policia Local de Castelló, Francisco Catalán; el conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació de la Generalitat Valenciana, Vicente Martínez Mus; el president de l'Autoritat Portuària, Rubén Ibáñez; diputats nacionals, autonòmics i provincials; la reina de les Festes, María Collados; Na Violant d'Hongria, Raquel Guillén; i membres de la corporació municipal, a més d'altres autoritats civils i militars.

L'acte institucional s'ha celebrat de nou en la Plaça Major, que ha lluït els colors de la bandera d'Espanya i de la Guàrdia Civil. Allí s'han imposat condecoracions a membres de la Benemèrita i s'ha retut homenatge als caiguts, amb la col·locació d'una corona de flors per part de Carrasco, García Valls i Alfonso Martín en record dels guàrdies civils morts en acte de servici. La cerimònia ha conclòs amb la interpretació de l'himne de la Guàrdia Civil i de l'Himne Nacional.

Una desfilada pel carrer Major com a novetat

Com a principal novetat d'este any, després de l'acte central ha tingut lloc una desfilada militar pel carrer Major, amb eixida en l'entorn de la plaça de Maria Agustina i final en la plaça de La Pau. En el recorregut han participat efectius a peu i vehicles motoritzats de la Guàrdia Civil, mentre que les autoritats han seguit el pas des de la Plaça de Santa Clara, junt al Mercat Central provisional.

Carrasco ha assenyalat que "formem part d'un país extraordinari com és Espanya. I el dia de hui ha de servir per a mostrar eixe orgull de ser i sentir-nos espanyols". També ha afirmat que la Festa Nacional servix per a recordar "tot el que ens unix" i ha agraït la tasca de la Guàrdia Civil en la defensa de la seguretat ciutadana, la llibertat i la convivència, així com en la lluita contra els delictes a la província i en el conjunt del país.

Col·laboració institucional

L'alcaldessa ha subratllat a més la col·laboració entre l'Ajuntament de Castelló i la Subdelegació del Govern, a la qual ha atribuït l'organització d'una jornada que ha acostat la celebració del 12 d'octubre al centre de la ciutat. Segons ha dit, els actes han permés portar la Festa Nacional al cor de Castelló i facilitar el contacte directe entre la Guàrdia Civil i la ciutadania.