L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha rebut el president de la patronal ceràmica Ascer, Ismael García, i el secretari general de l'entitat, Alberto Echavarría.
Durant la trobada, Ascer ha presentat a l'alcaldessa la nova edició de Time of Spain, la iniciativa impulsada per l'associació per a concentrar a Castelló l'activitat comercial i promocional de la indústria ceràmica espanyola i reforçar la seua projecció internacional.
Carrasco ha traslladat el suport municipal a la indústria ceràmica per la seua importància econòmica per a l'ocupació i per la promoció de la marca Made in Castellón en tot el món, segons ha informat l'Ajuntament.
Una cita de l'1 al 12 de febrer de 2027
La segona edició de Time of Spain se celebrarà a Castelló i en altres poblacions de la província de l'1 al 12 de febrer de 2027.
La cita inclourà conferències, trobades professionals, visites a empreses i altres activitats dirigides a clients i professionals que visitaran Castelló durant eixos dies. A més, el programa es completarà amb algunes iniciatives obertes al públic per a acostar i promocionar la ceràmica castellonenca.
L'Ajuntament de Castelló col·laborarà en esta edició donant suport a la seua difusió i al desenvolupament de distintes activitats vinculades a la iniciativa, tant per a acostar a les persones visitants l'oferta turística i cultural de la ciutat com per a reforçar la presència de la ceràmica en l'espai urbà.
Projecció internacional del sector
Segons Ascer, Time of Spain celebrarà així la seua segona edició amb l'objectiu de posar el focus internacional en la indústria ceràmica espanyola i en Castelló com a nucli d'un dels principals clústers ceràmics del món.
La patronal ha indicat que desenvoluparà paral·lelament un programa d'accions per a reforçar la projecció internacional del sector i la seua vinculació amb Castelló.
Entre eixes accions es troba la visita d'un grup d'aproximadament 60 periodistes internacionals, que coneixeran la indústria a través de visites a fàbriques i empreses. També s'organitzaran missions de distribuïdors internacionals per a visitar les empreses del sector.
Antecedents de la col·laboració
En 2024 es va firmar un Memoràndum d'Entesa entre l'Ajuntament de Castelló i Ascer per a promoure l'ús de la ceràmica en els projectes urbans i fomentar el seu ús com a element artístic i tècnic.
D'esta manera, les empreses ceràmiques castellonenques col·laboren, a través dels seus productes, amb solucions tècniques i decoratives aplicades en l'entorn urbà de la ciutat de Castelló.