La Magdalena 2026 ja comença a prendre forma a Castelló amb les pirotècnies ja seleccionades per al XXX Concurs de Mascletaes. I és que la ciutat ha donat a conéixer este dimarts el sorteig de les set empreses que participaran en el certamen durant les festivitats locals al març.
En total, s'havien presentat nou empreses procedents de diferents punts de la Comunitat Valenciana, una dada que torna a reflectir el gran interé que desperta este esdeveniment. Tal com ha recordat la regidora de Festes, Noelia Selma, ja és el tercer any consecutiu en què les empreses inscrites superen el nombre de dies disponibles per a disparar les mascletaes, cosa que obliga a deixar dos companyies de reserva.
Concretament, les set empreses seleccionades són: Pirotecnia Pibierzo S.L., Pirotecnia Hermanos Sirvent, Pirotecnia Alto Palancia, Fuegos Artificiales Mediterráneo, Pirotecnia Turís, Pirotecnia Tamarit, Global Foc S.L. Com a primera suplent queda Pirotecnia Peñarroja i segona suplent Pirotecnia Hermanos Ferrández.
Els espectacles pirotècnics es desenvoluparan entre el dilluns 9 i el diumenge 15 de març, sempre a les 14:00 hores, en el recinte del Primer Molí. Com marca la tradició, la primera mascletà, que inaugurarà oficialment les festes de 2026, serà disparada per Pirotècnia Mediterrani, guanyadora del concurs de l'any passat.

Una vegada seleccionades, les empreses hauran de completar i revisar tota la documentació requerida per a participar, i serà aleshores quan les Reines de les Festes duguen a terme un segon sorteig que determinarà quina empresa dispararà en cadascun dels dies de la setmana gran de Castelló. Eixe procediment busca garantir que tots els espectacles estiguen distribuïts de manera equitativa i que cada dia oferisca al públic un espectacle únic i memorable.
Selma ha aprofitat l'ocasió per a agrair públicament el treball del president de la Junta de Festes, Raül Collazos, i de la resta de membres d'este organisme, que col·laboren de manera totalment altruista. Segons la regidora, “l'esforç que realitzen darrere del teló és digne d'encomiar, perquè permet que les nostres festes continuen creixent i mantinguen el seu atractiu any rere any”.
Dates de la Magdalena 2026
Les dates de la Magdalena es fixen en funció del calendari litúrgic, ja que les festes donen principi sempre el tercer dissabte de Quaresma. És per este motiu que les seues dates són canviants cada any, però els dies del pròxim any ja s'han especificat. I és que Castelló celebrarà les seues festes fundacionals del dissabte 7 al diumenge 15 de març de 2026, amb possibilitat de fer un pont el dilluns 9 de març, declarat festiu local.
Estes festes, declarades d'Interés Turístic Internacional, deleixen cada any a veïns i visitants amb esdeveniments tan originals com l'encesa de gaiates o la Romeria de les Canyes, sense deixar de costat els espectacles pirotècnics, concerts i actes culturals.