Castelló obri el primer hort urbà accessible, pioner a la província

"Hui fem un pas més cap a un Castelló més accessible, més inclusiu i més integrador i en definitiva un Castelló de tots i per a tots", ha assenyalat Begoña Carrasco

Guardar

Presentació de l'hort urbà accesible de Castelló
Presentació de l'hort urbà accesible de Castelló

El primer hort urbà accessible ja és una realitat. Situat en el barri de Sant Lorenzo de Castelló, és el primer de tota la província, i ha sigut presentat este matí per l'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco juntament amb el regidor de Medi Ambient Cristian Ramírez, el regidor d'Ocupació, Juan Carlos Redondo, la regidora de Benestar Social, Maica Hurtado, el president de COCEMFE Castelló, Ximo Nebot i el director Samuel Mirales.

L'esdeveniment ha comptat també amb la presència dels alumnes del CEIP Carles Selma, els qui han realitzat una actuació musical en directe com a obertura per a la presentació d'este projecte sostenible en el qual també han estat la vicerectora de la Universitat Jaume I, Elsa González, la directora Territorial d'Educació i Universitats, María de la Font Esteve, la cap servici territorial de formació de Labora, Charo Tena, l'associació Terra i Dona així com representants de Càritas, Afanias, Creu Roja, Afdem, la Fundació Secretariat Gitano, Associació Gitana, Ateneu, associació veïns de Sant Lorenzo, associació pensionistes, integrants de la Taula de Sant Lorenzo.

“Hui fem un pas més cap a un Castelló més accessible, més inclusiu i més integrador i en definitiva un Castelló de tots i per a tots. Des que arribem a l'Ajuntament hem deixat palés el nostre compromís amb els castellonencs de transformar la ciutat per a fer-la més accessible i inclusiva, perquè no volem deixar a ningú arrere”, ha destacat l'alcaldessa posant en valor el treball coordinat entre les àrees de Medi Ambient, Ocupació i Benestar Social.

Carrasco ha destacat el compromís del govern municipal per a fer de Castelló una ciutat més inclusiva recordant que “precisament ahir vam presentar els pressupostos de 2025 que contemplen 11,8 milions en l'àrea de Benestar Social, pensant a atendre les necessitats que facen de la nostra ciutat una capital més solidària i inclusiva”.

Per part seua, el president de COCEMFE Castelló ha declarat que "este projecte dignifica a les persones amb discapacitat, millorant l'autoestima, fent partícip que una activitat com l'agricultura, quan s'és accessible i està adaptat, no existixen barreres o limitacions. Per a les persones amb discapacitat, quan comproven que l'esforç i el treball, dona els seus fruits, i estos són positius, no hi ha millor teràpia per a sentir-se bé, amb si mateix, demostrant les seues capacitats en la societat. Cultivant inclusió, comunitat i capacitat".

Primera ordenança municipal d'horts urbans

D'altra banda, l'alcaldessa de Castelló també ha posat en valor el treball que s'està desenrotllant dese la regidoria de Medi Ambient que dirigix l'edil, Cristian Ramírez afirmant que “en 2025 Castelló tindrà la primera ordenança municipal per a regular l'ús dels horts urbans de la ciutat”. Es tracta d'una normativa que servirà per a unificar criteris i que tots els horts urbans dels diferents districtes de la ciutat es regisquen amb les mateixes regles dissenyades entre tots. “Em consta que la ciutadania ha sigut partícip de tot el procés”, ha conclòs Carrasco.

Aposta per l'ocupació

D'altra banda, l'alcaldessa també ha destacat l'aposta per l'ocupació per part del govern municipal, ja que ha indicat que esta actuació s'ha desenrotllat a través de l'Agència de Desenrotllament Local-CastellóCREA. “Gràcies, especialment als alumnes dels Tallers d'Ús de Centre de Formació Tetuan XIV. Gràcies per haver realitzat les tres taules de cultiu, amb capacitat, entre les tres, perquè puguen treballar 12 persones, atenent així les necessitats que els han traslladat per part dels membres de Cocemfe”.

En este sentit la primera edil ha subratllat que “es tracta dels alumnes de la formació de soldadura, que, per cert, van ser els creadors dels rasclets de ferro galvanitzat, que ells mateixos van dissenyar per a acovardir l'aigua als carrers dels municipis afectats per les conseqüències de la DANA a València. Rasclets que van ser utilitzats per voluntaris desplaçats des de Castelló per a ajudar en poblacions com Aldaia o Algemesí”.

Destacats