Castelló presenta una àmplia programació per a la nit de Sant Joan on no faltarà el foc, la pirotècnia, la gastronomia i la música

Guardar

Selma presenta la celebració de la Nit de Sant Joan
Selma presenta la celebració de la Nit de Sant Joan

L'Ajuntament de Castelló ha presentat la programació oficial per a la màgica Nit de Sant Joan. La regidora de Festes, Noelia Selma, juntament amb Manolo Ruiz, vicepresident de la Federació de Colles, ha donat a conéixer la proposta festiva pensada per a tots els públics i edats, amb actes en el Grau i a la platja del Gurugú com a grans escenaris. Els quiosquets de les platges de Castelló també complementen la programació amb una atractiva oferta gastronòmica i musical.

La programació combina pirotècnia, cercaviles, música en directe i activitats populars. “Hem organitzat una festa per a tots, perquè castellonenques, amics i famílies gaudisquen fent el ritual salt de la foguera, banyar-se els peus a la platja i que puguen llançar els seus desitjos en esta nit plena de vida i activitat”, assenyala la regidora de Festes.

Per a garantir una celebració segura, l'Ajuntament ha previst un ampli dispositiu especial de seguretat, que comptarà amb 54 efectius de Policia Local controlant accessos i trànsit, un Punt de Coordinació compost per Policia Local, Bombers i serveis sanitaris situat en la rotonda enfront de l'Aeroclub, a més de tres ambulàncies de Suport Vital Avançat, un *quad amb tècnics d'emergències i un Vehicle d'Intervenció Ràpida.

La programació començarà en el Grau de Castelló amb el muntatge de la foguera a les 19.00 hores en la plaça del Casal Jove, continuant a les 23.30 hores amb concerts al Parc de la Panderola i l'encesa de la foguera a les 23.45 hores, acompanyat d'una mostra pirotècnica de *Botafocs.

En la zona de Gurugú, a les 20.00 hores se celebrarà el XXVII Concurs de Cocs de Sant Joan, seguit a les 21.00 hores del tradicional sopar popular “Pa i Porta”.

La festa continua amb el Correfoc a les 23:00h, amb cercaviles dels Diables de Castelló per l'Avinguda Ferrandis Salvador, que conclourà amb l'encesa de la gran foguera de Sant Joan.

Manolo Ruiz, vicepresident de la Federació de Colles ha afegit que “a mitjanit tindrà lloc un castell de focs artificials per a celebrar l'arribada de l'estiu i la nit es tancarà amb l'actuació musical del DJ Joan en la primera mitja lluna”.

Dispositiu en la zona de platja

Dilluns que ve 23, a partir de les 15.00 hores, es retiraran els vehicles mal estacionats en l'Avinguda Ferrandis Salvador per a facilitar el desenvolupament del Correfoc. A partir de les 19.00 hores es tallarà el trànsit entre la rotonda de l'Aeroclub i el Riu Sec, desviant els vehicles i el transport públic urbà pel Serradal. S'habilitaran dos aparcaments amb capacitat per a 500 vehicles, encara que els qui estacionen hauran de tindre en compte que no podran retirar els seus cotxes fins a, almenys, les 00.30 hores, moment en el qual s'estima que finalitzen els actes programats.

Reforç del transport públic

Quant al transport públic, l'Ajuntament recomana el seu ús. S'ha previst un servei especial del TRAM en la línia Grau-UJI des de les 22.00 fins a les 03.00 hores amb freqüències cada 30 minuts, així com una llançadora al Serradal fins a les 02.30 hores amb la mateixa freqüència. A més, el servei d'autobús nocturn Benicàssim-Castelló comptarà amb eixides de Castelló des de la 01.00 fins a les 05.30 hores i des de Benicàssim a Castelló des de la 01.45 fins a les 06.15 hores, també cada 30 minuts.

Recomanacions de la Policia Local

A més, la Policia Local recomana no usar palets o altres estructures que continguen claus o mentals per a les fogueres. També es recomana no usar plàstics ni elements reactius que puguen avivar el foc i facilitar la labor dels serveis de recollida d'escombraries i personal de neteja. En el moment d'eixida s'han de seguir les instruccions dels Agents per a coordinar els vehicles.

Destacats