Agost comença amb força a Castelló. I és que des del primer dia s'activen multitud de propostes d'oci per a tots els públics en les platges del Serradal, El Pinar i Gurugú, on destaquen especialment les esportives i la programació dels xiringuitos, i les activitats del Planetari. En total, l'Ajuntament de Castelló ha programat 600 plans durant juny, juliol i agost que pretenen fer de Castelló una ciutat més dinàmica que mai en el moment més turístic de l'any.
Esport i música en la platja
Sense dubte, un dels plans clau per a disfrutar l'estiu a Castelló són els xiringuitos. Este estiu estan oberts el Solè Rototom, Dharma, LaPlaya, La Pingüina i Bocana. Així, tots els dies se celebren activitats com tardeos de diferents estils, sopars amb música en viu, sessions amb DJ o festes amb animació temàtiques, com les tropicals, les flamenques o amb la bachata com a protagonista. Un exemple són les festes d'animació del 2 i 9 d'agost en Dharma, que també tindrà nits de rumba el 2, 9 i 18 d'agost amb DJs llatins a partir de les 23:30 hores.
I en línia amb els estius anteriors, les platges del Pinar, El Serradal i Gurugú compten amb activitats esportives diàries, com ioga, Wudang, 8 Brocats, entrenament funcional aquàtic i taixí, amb sessions específiques també per a persones amb mobilitat reduïda. Se sumen els entrenaments de voley platja diaris, supervisats per l'entrenador Pablo Herrera. I els qui siguen amants de l'esport, també podran disfrutar de diversos tornejos de tenis platja, com els del dia 2, 9, 23 i 30 per la vesprada.
Les famílies tenen una cita amb el planetari
Per un altre costat, el Planetari és un dels espais més visitats de l'estiu en la capital de la Plana, ja que tots els dies hi ha sessions de projeccions temàtiques, entre elles "Dinosaures", "Voyager", "Abuela Tierra", "Explorant el Sistema Solar", "Més enllà del Sol", i "Deep Sky", així com el cicle de Cine de Ciencia Ficció, que se celebra cada divendres de 18:00 a 21.00 hores amb projeccions de pel·lícules, debats i activitats paral·leles.

També destaquen especialment les activitats especials del planetari, entre elles l'espectacle ‘El viatge del peix globus’ el 10 d'agost, el ‘Club de ciència’ o el ‘Pequeplanetario’. Les observacions astronòmiques de 22:30 a 00:30 hores com la del dia 6 d'agost, que a més és gratuïta, és una altra de les activitats que més triomfa en el planetari.
En este sentit, la regidora de Cultura, María España, ha assenyalat que una altra de les novetats destacades d'este any ha sigut la incorporació d'un telescopi de nova generació, que permetrà ampliar les sessions d'observació solar. “A causa de la demanda de públic anem a ampliar els últims dissabtes de cada mes les observacions solars”, ha afirmat.
La regidora també ha confirmat la repetició de les funcions de ‘Contes a peu de mar’ davall la cúpula del Planetari després de l'èxit de ‘El viatge espacial del peix globus’. Les sessions tindran lloc els diumenges 13 de juliol i 10 d'agost, en valencià i castellà. A esta campanya se suma la sisena edició de les funcions a l'aire lliure de ‘Contes a peu de mar’, dirigides a públic familiar, que se celebraran tots els dimecres de juliol (2, 9, 16 i 23) i agost (6, 13, 20 i 27) a les 19:15 hores en l'esplanada del Planetari, amb contacontes procedents de Barcelona, Saragossa, Biscaia, Castelló i València.