Amb la instal·lació del reg per degoteig, Castelló conclourà el carrer Trinidad de la Zona de Baixes Emissions

Guardar

ZBE al carrer Trinitat de Castelló
ZBE al carrer Trinitat de Castelló

Castelló avança en la configuració de la Zona de Baixes Emissions (ZBE). Este dilluns, el regidor d'Urbanisme a l'Ajuntament de Castelló, Sergio Toledo, ha fet balanç de la situació de les obres d'este projecte, destacant que “esta setmana el carrer Trinitat quedarà definitivament conclosa”. Toledo ha informat que “hui s'està instal·lant el reg per degoteig, la setmana passada es va procedir a la instal·lació de les plantacions, de manera que demà està previst quede conclosa i es procedisca a retirar el tancat”.

Carrer Asensi i carrer Herrero

“La setmana passada van començar els treballs de la Zona de Baixes Emissions al Carrer Asensi i el primer tram del carrer Herrero i no s'han registrat incidències”, ha declarat Toledo.

En este sentit, l'edil ha recordat que “conscients que es tracta de dos carrers cèntrics de la ciutat i per a causar les menors molèsties possibles, es va decidir que les obres tindrien lloc en els mesos compresos de maig a agost, en temporada estival on es registra un notable descens de trànsit. Al setembre sengles carrers estaran totalment obertes a la circulació, de manera que els treballs estaran centrats en les obres d'adequació de les voreres i les labors de jardineria i plantacions, que es realitzaran de manera simultània, permetent en tot moment l'accés al trànsit”.

D'esta manera, el regidor ha recordat que, el carrer Asensi està tallada a la circulació i al carrer Herrero esta setmana estaran els dos carrils oberts al trànsit fins al carrer Moyano, on es convertix en un carril.

Es pot circular pel carrer Fola, adreça Av. Casalduch. D'altra banda, per a estacionar, els veïns que tenen pàrquing als carrers Ramón y Cajal i Bartolomé Reus (entre c/Moyano i Asensi) poden entrar i eixir pel carrer Moyano, ja que l'edil ha recordat que “es canvia el sentit de Moyano en el tram entre Bartolomé Reus i Ramón y Cajal”.

D'altra banda, els veïns que tenen el pàrquing als carrers Luis Vives i Temprado podran entrar i eixir per Escultor Viciano.

S'anul·la la parada de bus al carrer Asensi, no afecta la parada de bus del carrer Herrero.

Carrer San Francisco i Sant Vicent

Toledo també ha assenyalat que “hi ha altres carrers que també avancen a bon ritme com és el cas del carrer San Francisco, que en un mes estarà finalitzada.

Ara s'està treballant en la vorera oest, amb els encintats i s'estan acabant d'alçar les tapes per a col·locar ja la llamborda. En la vorera este s'està acabant de col·locar la rigola, també s'està passant ja la canonada principal de reg, per a posteriorment alçar les tapes i procedir també amb l'empedrat”, explica l'edil.

Al carrer Sant Vicent s'està treballant en l'últim tram. Hui s'està formigonant la vorera en el costat nord i dilluns vinent es col·locarà la llamborda

Projecte finançat amb fons europeus

El projecte de la Zona de Baixes Emissions aconseguirà que la ciutat compte amb més zones verdes, així com s'incrementaran les zones d'aparcament i millorarà l'accessibilitat en la zona centre.

L'actuació s'està duent a terme en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) finançat amb els fons europeus.

Destacats