L'Edifici Morú del Grau de Castelló ha acollit este diumenge el lliurament dels XXXIII Premis de la Mar, uns guardons de poesia en valencià organitzats per la Regidoria de Cultura i l'Associació Cultural La Barraca. Els premis han servit també com a homenatge a la tradició poètica del Grau i als poetes Manel Garcia Grau i Miquel Peris Segarra.
Els premiats d'esta edició
En la categoria grumet Manel García Grau, els alumnes Keren Esteve i David Forner han resultat guanyadors en primària i secundària, respectivament. El premi Miquel Peris i Segarra ha sigut per a José Luis García.
Durant l'acte també s'ha presentat el poemari La mar dins dels ulls, de Lluis Ferri, guanyador de la passada edició.
Acte presidit per Cultura i el Grau
La cerimònia ha estat presidida per la regidora de Cultura, María España, i per la tinenta d'alcalde del Grau, Ester Giner, i ha comptat amb l'actuació del cantautor Natxo Ruiz.
María España ha subratllat: "una comunitat es construïx a partir d'allò que vol celebrar, que vol premiar. Per això l'acte de hui va més enllà del lliurament d'uns guardons, és un compromís amb la cultura, amb la poesia i amb el Grau. Cultura i Grau, sempre junts en el mateix vaixell... i remant en la mateixa direcció. Igual que la poesia, que ens recorda que no som només xifres o pantalles".
Per la seua part, Ester Giner ha afirmat: "la importància de comptar amb un premi que és un referent cultural en tota la Comunitat i que cada any guanya en participació i prestigi. Són ja trenta-tres edicions les que portem impulsant la paraula i gràcies al treball d'entitats com La Barraca i l'Ajuntament de Castelló estem segurs que seran moltes més".