Almassora celebra 'Viu la Vila' amb dos-centes veles i un concert únic este cap de setmana

Almassora es prepara per a 'Viu la Vila': tres dies de màgia amb circ, teatre i un concert baix la llum de 200 veles en el seu centre històric

Guardar

Un espectacle de Viu la Vila a Almassora
Un espectacle de Viu la Vila a Almassora
Afegeix CastellóExtra.com com a font preferida de Google de forma gratuïta. Mantén-te informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Activar ara

Durant tres dies, les places i els carrers del centre històric d'Almassora canviaran per complet d'aspecte. Música, circ, teatre, dansa i exposicions ocuparan distints racons amb motiu de la tercera edició de Viu la Vila, una proposta que se celebrarà del divendres 18 al diumenge 20 de setembre i que permetrà disfrutar d'una quinzena d'activitats.

El programa convida a recórrer el nucli antic d'una manera diferent, enllaçant espectacles i propostes culturals en espais com la plaça Major, la plaça de l'Església, La Murà i, este any per primera vegada, la plaça de la Picaora, que s'incorpora com a nou escenari.

Entre totes les activitats en destaca una especialment cridanera: un piano rodejat de 200 veles en plena plaça de l'Església. Però no serà l'única imatge singular del cap de setmana. També hi haurà una bruixa que recuperarà jocs i contes tradicionals valencians, espectacles de circ pensats per a les famílies, danses, exposicions i activitats vinculades a la cultura local.

El moment més espectacular arribarà el dissabte a les 22.30 hores. La plaça de l'Església acollirà el concert gratuït '1 piano i 200 veles', del pianista i compositor David Gómez. El músic oferirà la seua actuació a l'aire lliure rodejat per centenars de veles, creant una posada en escena especialment pensada per a disfrutar de la música en un ambient íntim. El seu repertori està vinculat a la música clàssica contemporània, instrumental i cinematogràfica.

La jornada, no obstant això, començarà molt abans. La vesprada del dissabte estarà enfocada al públic familiar. A les 18.00 hores, la nova plaça de la Picaora es transformarà en un espai de circ amb 'Finito-Infinito', de Trotamundos Circo. La proposta juga amb la idea de la circularitat i construïx un món de fantasia que el públic podrà tornar a connectar amb el joc i la imaginació de la infància.

A les 19.00, el protagonisme passarà als carrers de la Vila. Xarxa Teatre representarà 'Les noves aventures de la bruixa Marruixa', una revisió de la primera obra de la companyia, estrenada en 1983. L'espectacle portarà fins a la plaça Major i altres espais del nucli històric una història participativa que tindran cabuda jocs, cançons populars i contes tradicionals valencians.

La programació continuarà a les 20.30 hores en l'església de la Nativitat amb 'Innuendo', un cor format íntegrament per dones. També hi haurà temps per a descobrir el campanar durant l'activitat 'Campanar nocturn', de Lluïsos, abans que les 200 veles del concert de David Gómez il·luminen la plaça de l'Església.

El festival arrancarà el divendres a les 18.30 hores amb una cercavila de danses colombianes entre la plaça de l'Església i La Murà. A partir d'ací, la programació combinarà propostes d'artistes i col·lectius locals amb altres companyies convidades.

L'Associació Cultural El Torrelló presentarà una exposició de nanos i la panderoleta, mentre que La Murà acollirà 'Les cares de l'aigua', de l'il·lustrador almassorí Paco Membrado. La dansa contemporània arribarà a la plaça de l'Església amb 'Doma', de la companyia Daniel Doña. El divendres a les 22.00 hores, la plaça Major acollirà la III Gala Almassora Cultural.

La programació continuarà el diumenge a les 12.00 hores, quan la plaça Major serà escenari del lliurament dels Premis Vila d’Almassora, que comptarà amb l'actuació musical d'Alya Acústic. Al carrer Sant Vicent se celebrarà 'Mapa del Tresor', mentre que el Grup Scout Tramuntana organitzarà un bingo. El tancament de Viu la Vila arribarà a les 13.00 hores en la plaça de l'Església amb 'Invisibles', una proposta de dansa i teatre de Pepa Cases.