L'Alcalde de Borriana, Jorge Monferrer Daudí, ha formalitzat hui en notaria la compra de dos solars propietat del Sareb per un import de 350.000 euros. Esta adquisició respon a una doble estratègia: facilitar l'accés a la vivenda als joves del municipi i impulsar la construcció d'un pàrquing dissuasiu que donarà servici al barri de la Bosca i les seues instal·lacions esportives.
El primer dels solars, de 759 m² situat al carrer Roberto Roselló, 21, s'integrarà dins del Pla VIU de la Generalitat Valenciana, una iniciativa que promou la construcció de vivendes de protecció pública, en este cas per a facilitar l'accés a la vivenda als joves de la capital de la Plana Baixa. Este projecte, que inclou la construcció de 40 vivendes, suposa un avanç en l'aposta del consistori per reforçar les polítiques de vivenda i oferir noves oportunitats als ciutadans de Borriana.
El segon terreny, de 2.654 m² situat el Carrer Alfons el Magnànim 6, permetrà la creació d'un pàrquing dissuasiu que donarà suport a les instal·lacions esportives de la zona i incrementarà les zones d'aparcament per als veïns de la Bosca. Esta infraestructura contribuirà a millorar la mobilitat en el barri i facilitarà l'accés a les instal·lacions esportives, especialment en moments d'alta afluència.
El primer edil ha valorat molt positivament esta operació, destacant que “estes dos adquisicions representen un pas important en el full de ruta d'este equip de govern per a resoldre dos grans reptes: l'accés a la vivenda i l'increment de pàrquings, com ja hem realitzat amb la creació de les zones d'aparcament enfront de l'IES Llombai, el port de Borriana o el projecte del nou pàrquing en el Grau.”
Monferrer ha subratllat la importància d'aprofitar les oportunitats que oferix el Sareb per a obtindre sòl amb finalitats socials i urbanístics: “Amb la compra d'estos solars, no sols estem responent a una demanda urgent de vivenda entre els joves, sinó que també estem generant solucions pràctiques per a millorar el dia a dia dels veïns de la Bosca.”
En les pròximes setmanes, el consistori començarà a treballar en la planificació del projecte d'urbanització i adequació del solar destinat a pàrquing dissuasiu, mentres que el solar de l'avinguda del Transport es coordinarà amb la Generalitat Valenciana per a integrar les futures vivendes de protecció pública en el marc del Pla VIU.