Monferrer: “Gràcies a Sánchez, les parelles de Burriana hauran de casar-se a Vila-real”

Guardar

Jorge Monferrer Gaudí
Jorge Monferrer Gaudí

Durant la sessió plenària celebrada el passat dijous, l'alcalde de Burriana, Jorge Monferrer Daudí, va denunciar públicament que, arran de l'aprovació de la Llei Orgànica 1/2025, de 2 de gener, de mesures en matèria d'eficiència del Servei Públic de Justícia, “gràcies a Sánchez, les parelles de Burriana hauran de desplaçar-se i casar-se a Vila-real”. Unes declaracions que van constatar el descontentament de l’equip de Govern per “eliminar la potestat matrimonial als jutges de Pau”, deixant com a única opció gratuïta per als veïns acudir a l'oficina del registre civil del municipi veí, en detriment de la capital de la Plana Baixa.

En referència a esta pèrdua del servei i del dret per a tots els burrianencs amb l'entrada en vigor de la nova llei, Monferrer va criticar durament que “cada vegada que governa l'esquerra, Burriana perd en favor de Vila-real”. “Des d'este equip de Govern prendrem totes les mesures que estiguen al nostre abast per exigir que el responsable de l'oficina del registre civil de Vila-real acudisca a la nostra ciutat per a certificar la lliure unió de totes les parelles burrianenques”, va avançar l’alcalde.

Finalment, el primer edil ha recordat que “el govern d'Espanya primer legisla i després es sorprén dels efectes secundaris i no desitjats de les seues pròpies propostes legislatives. No permetrem que s'eliminen serveis ni drets adquirits en la nostra ciutat. L'època en què es menyspreava i es trepitjava Burriana eliminant serveis o portant-los a altres ciutats sense alçar la veu s'ha acabat”, va sentenciar Monferrer.

Destacats