La Diputació activa ajudes per a Soneja i Azuébar després de l'incendi i posa en marxa la línia de catàstrofes del pla Diputació Respo

La línia de catàstrofes del pla Diputació Respon s'ha posat a disposició d'ambdós ajuntaments per a cobrir despeses corrents i inversions pels danys causats pel foc iniciat el passat diumenge.

Guardar

Marta Barrachina a Soneja
Marta Barrachina a Soneja
Afegeix CastellóExtra.com com a font preferida de Google de forma gratuïta. Mantén-te informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Activar ara

La Diputació de Castelló ha posat a disposició dels ajuntaments de Soneja i Azuébar la línia de catàstrofes inclosa en el pla Diputació Respon per a atendre els danys ocasionats per l'incendi forestal declarat el passat diumenge en Soneja i que també ha afectat el terme municipal d'Azuébar.

La presidenta de la Diputació, Marta Barrachina, ha explicat que esta mesura té com a objectiu garantir una resposta ràpida davant situacions d'emergència i facilitar als municipis els recursos necessaris per a afrontar les conseqüències del foc.

"Davant una emergència, garantim una ràpida resposta per a mitigar les conseqüències tan prompte com siga possible, subratllant la nostra prioritat en l'atenció als municipis i als castellonencs", ha assenyalat la presidenta provincial.

Barrachina ha destacat que esta línia d'ajudes, impulsada durant l'actual legislatura, demostra la capacitat de reacció de la institució provincial. "És una mostra que esta Diputació respon de manera àgil i eficaç davant una emergència", ha afirmat.

La responsable provincial ha explicat que esta aportació econòmica complementa el treball desenvolupat sobre el terreny pel Consorci Provincial de Bombers, els efectius del qual han treballat des de l'inici de l'incendi per a controlar les flames i reduir al màxim els seus efectes sobre el territori.

La línia de catàstrofes del pla Diputació Respon està dirigida a municipis de menys de 20.000 habitants i permet finançar tant despeses corrents com inversions derivades de situacions d'urgència o catàstrofes. Amb este instrument, la Diputació pretén oferir suport econòmic immediat a les administracions locals per a accelerar la recuperació de les zones afectades.

Així mateix, la presidenta ha aprofitat per a fer una crida a la ciutadania davant la persistència de l'onada de calor que afecta la província de Castelló. En este sentit, ha insistit en la importància d'extremar les mesures de prevenció per a evitar nous incendis forestals.

"En episodis d'altes temperatures és molt important reforçar la precaució i la conscienciació per a evitar nous incendis", ha conclòs Marta Barrachina.