Com cada setmana, l'alcaldessa d'Orpesa, Araceli De Moya, ha mantingut una reunió amb els membres de la Junta de la Societat Oropesina de Cultura (SOC) per a avançar en la coordinació dels preparatius de La Trobà d’Orpesa, la tradicional trobada d'oficis artesans i tradicions que tindrà lloc de l'1 al 4 de maig en el cor del municipi, amb un itinerari al llarg dels carrers més cèntrics del poble com és la Plaça Doctor Clará, carrer Leoncio Serrano i confrontants.
Este esdeveniment, declarat Festa d'Interés Turístic Provincial en 2023, que s'ha convertit en una cita ineludible tant per a veïns com per a visitants, recrea els antics oficis de la localitat en un entorn totalment tematitzat. La Trobà d’Orpesa, a més de permetre conéixer de prop el treball dels artesans, també oferix una experiència immersiva en la història i tradicions d'Orpesa, ja que durant estos dies, els carrers s'omplin amb més de dos-cents llocs, demostracions en viu, tallers infantils, desfilades i altres activitats que transporten als assistents a una altra època d'antany.
L'alcaldessa Araceli De Moya, qui a més del seu càrrec és responsable de l'organització de Festivals i esdeveniments com en este cas, La Trobà d’Orpesa, ha destacat la gran acollida que té este esdeveniment any rere any. “És un orgull veure com la nostra tradició artesanal continua viva i es reforça amb la participació dels veïns i visitants. La Trobà d’Orpesa no solament és un homenatge als nostres oficis d'antany, sinó també un motor de dinamització cultural i turística per a Orpesa”, ha assenyalat.
Cal recordar que la Societat Oropesina de Cultura ha sigut guardonada en els VIII Premis TurisCOPE com a reconeixement a la seua dedicació, treball i esforç diaris promovent el Turisme en la localitat, per la seua col·laboració a l'hora d'organitzar esta Fira al costat de l'Ajuntament, distintiu que arreplegaran dimarts que ve 18 de Febrer.
En les pròximes setmanes, s'anunciarà el guanyador del sorteig de la campanya “Carnet Amic de La Trobà d’Orpesa”, on el guanyador o guanyadora podrà gaudir del cap de setmana del pont de maig en un dels hotels del complex turístic Magic World. A més, enguany es realitzarà de nou la segona campanya “Carnet Amic de La Trobà d’Orpesa”.
Així mateix, el cartell oficial de l'esdeveniment es va presentar en Ifema este gener, en la Fira de Turisme Internacional (FITUR), per tercer any consecutiu. L'organització col·laborativa entre el Consistori i la SOC continua treballant perquè l'edició de 2025 mantinga l'essència de La Trobá d’Orpesa i continue oferint una experiència única per a tots els públics.