Orpesa commemora el 8M amb una setmana repleta d'activitats

Guardar

8M a Orpesa
8M a Orpesa

Orpesa es prepara per a celebrar el Dia Internacional de la Dona amb una variada programació d'activitats organitzades per l'Ajuntament. Del 3 al 9 de març, veïns i visitants podran participar en xarrades, tallers, tornejos esportius i esdeveniments de convivència amb l'objectiu de fomentar la igualtat i visibilitzar la lluita pels drets de les dones.

Les activitats donaran principi el dilluns 3 de març amb la xarrada ‘Cirurgia emocional’ de Rima Müller, que se celebrarà a la Biblioteca Municipal. Durant la setmana, s'impartiran tallers de defensa personal i cursos de formació sobre ferramentes digitals, com el curs de Xat GPT de l'Agència d'Ocupació i Desenrotllament Local (AEDL).

El divendres 7 de març, a les 19:00h, tindrà lloc la xarrada taurina “La Dona i el Bou” en l'Espai Cultural, que serà un espai perfecte per a conéixer de prop el paper de les dones en un escenari que tradicionalment ha estat vinculat únicament als homes.

El dissabte 8 de març, jornada central de la commemoració, es desenrotllarà el IV Torneig Femení de Pàdel en diferents categories, seguit de la lectura del manifest institucional a la porta de l'Ajuntament. A més, l'Associació Mestresses de casa “Orobexa” organitzarà un menjar de germanor per a enfortir llaços i compartir experiències entre les assistents.

El programa culminarà el diumenge 9 de març amb la tradicional Cursa de la Dona amb eixida des de la Plaça Major, una iniciativa que posa en relleu la importància de l'esport com a ferramenta per a la igualtat i l'apoderament femení, com es veurà reflectit en el disseny de la samarreta d'esta XII edició.

La regidora de Família, Mari Carmen Saura, ha declarat: “El dia 8 de Març és una data especial en el calendari, és el dia en què celebrem el Dia de la Dona. Des de l'ajuntament d'Orpesa, hem programat una sèrie d'activitats per a tota la setmana, l'eix central de la qual serà el dissabte 8, quan es realitzarà la lectura del manifest a la porta del Consistori i després se celebrarà un menjar multitudinari, organitzada en col·laboració amb l'associació local Mestresses de casa “Orobexa”. Finalitzarem, el diumenge 9, amb la Cursa de la Dona, on a més enguany tindrem el disseny sorpresa i en exclusiva de la samarreta commemorativa per part de la nostra dissenyadora local Clara Humanes. Espere que totes i tots gaudiu d'estes activitats”.

L'alcaldessa, Araceli De Moya, ha animat a tota la ciutadania a participar activament en esta programació. “Des de l'Ajuntament d'Orpesa hem pensat en una programació que oferisca activitats per a totes les edats i reflexione sobre el paper de la dona en diferents àmbits. Des de l'administració hem de continuar treballant per a eliminar els sostres de cristall i ciment que suposen un fre al talent femení. El nostre objectiu és eliminar-los a través de la formació i el desenrotllament personal de les dones a través de l'esport, l'educació i les activitats de creixement i apoderament femení”, ha explicat l'edil.

Cal recordar que Orpesa “dona suport a qualsevol iniciativa que tinga a veure amb la igualtat de tots davant la Llei, sense distinció de sexe, raça, religió o procedència” tal com recorda De Moya. Fa dos anys, es va començar a desenrotllar l'I Pla d'Igualtat d'oportunitats entre dones i homes per al personal municipal amb l'objectiu de garantir els seus drets i, al temps, servir d'exemple per a la resta de les entitats i empreses obligades per llei a disposar d'un pla d'igualtat. Un pla que arreplega objectius, àrees del pla i mesures i accions responsables, com la creació d'una comissió d'Igualtat, amb la condició d'avançar cap a la plena igualtat entre dones i homes en l'àmbit municipal. A més, s'han promogut diversos tallers per a fomentar el respecte i incidir en la importància de la diversitat i la igualtat de gènere entre els més joves i s'han fomentat diferents accions dutes a terme des de la Regidoria de Família, on està integrada l'àrea d'Igualtat, per a impulsar la perspectiva de la dona en tots els àmbits.

De Moya considera que “durant estos anys hem demostrat que hi ha una altra manera de fer política, basada en el diàleg i el consens, dos qualitats que, sens dubte, són fonamentals del lideratge femení per a gestionar de manera eficient la localitat i treballar pel bé comú dels nostres conciutadans”.

Destacats