La pluja no dona treva a Castelló i Aemet activa l'alerta groga per a este dimarts

El temps canvia a Castelló: estes són les zones que queden baix avís per pluges fortes

Guardar

Unas personas accediendo al Centro de Especialidades Jaume I un día de lluvia
Unas personas accediendo al Centro de Especialidades Jaume I un día de lluvia
Afegeix CastellóExtra.com com a font preferida de Google de forma gratuïta. Mantén-te informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Activar ara

El paraigua continuarà sent imprescindible a Castelló durant els pròxims dies. La pluja torna a guanyar protagonisme en una província que ja acumula diversos episodis de precipitacions i que este dimarts afronta una nova volta de rosca. I és que l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat l'avís groc per pluges que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora, i que, a més, podrien estar acompanyades de granís en algunes zones.

L'avís es concentra a l'interior i el litoral nord de Castelló, per la qual cosa comarques com els Ports i el Baix Maestrat queden dins de les zones afectades. El període establit per Aemet per a este avís comença a les 14.00 hores i es prolonga fins a les 00.00 hores. Una situació que manté l'atenció posada en una província que ja ha registrat pluges durant els últims dies i que ha deixat carrers negats en diversos municipis.

Encara que l'avís groc es concentra a l'interior i el litoral nord, les precipitacions no quedarà limitada exclusivament a estes zones. La previsió de probabilitat de precipitacions d'Aemet apunta que entre les 12.00 i les 18.00 hores d'este dimarts hi haurà possibilitat de pluja en gran part del territori provincial.

En el conjunt de la Comunitat Valenciana, Aemet preveu per a este dimarts cel nuvolós, amb probables ruixats a l'interior de la mitat sud, que ocasionalment podran anar acompanyats de tempesta. En la resta del territori també s'esperen precipitacions, encara que en este cas serien febles i disperses durant la segona mitat del dia.

La previsió de la setmana

Per al dimecres 7 d'octubre, Aemet preveu intervals nuvolosos, amb probables ruixats que ocasionalment podran anar acompanyats de tempesta. La major probabilitat es concentrarà especialment en el terç nord durant la vesprada. Les temperatures mínimes experimentaran un lleuger descens, mentre que les màximes presentaran pocs canvis.

La previsió per al dijous 8 d'octubre apunta a intervals nuvolosos, amb algunes precipitacions febles i disperses en la mitat sud durant la vesprada. Les temperatures tornaran a baixar lleugerament, encara que el descens serà més acusat en el litoral i prelitoral de València. El vent també tindrà protagonisme a Castelló, especialment en la seua zona nord.

El 9 d'octubre també podria deixar pluja

La jornada del 9 d'octubre, Dia de la Comunitat Valenciana, tampoc queda completament al marge de les precipitacions. La predicció contempla intervals nuvolosos, amb probables pluges dèbils i disperses en la mitat sud. Les temperatures seguiran en descens, encara que este serà lleuger en la mitat sud. En el nord de Castelló, el vent tornarà a bufar amb un poc de força, encara que esta anirà disminuint durant la vesprada.

Així, Castelló afronta una setmana que la pluja seguirà apareixent en la previsió, amb un avís groc actiu este dimarts en l'interior i el litoral nord i possibilitat de precipitacions en bona part de la província. Aemet manté a més la probabilitat de ruixats durant els dies posteriors, amb especial atenció a l'evolució del temps a mesura que s'acoste el 9 d'octubre.