El EACC (Espai d'Art Contemporani de Castelló) ha programat visites guiades gratuïtes tots els dissabtes a les 12.30 hores per a recórrer l'exposició L'horitzó dels esdeveniments, de l'artista Abdelkader Benchamma. L'activitat, organitzada en col·laboració amb el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, no requerix reserva prèvia.
Una mostra concebuda per al propi centre
L'exposició ha sigut concebuda específicament per a l'EACC i transforma les seues sales en un recorregut immersiu. Segons la informació facilitada, el dibuix s'expandix sobre l'arquitectura de l'espai i dialoga amb projeccions i so per a proposar una reflexió sobre la relació entre l'ésser humà i el cosmos.
El projecte partix d'estudis científics sobre forats negres i cossos celestes, però també de publicacions il·lustrades del segle XVI, com El llibre dels miracles i el Kometenbuch (El llibre dels cometes), en les quals els fenòmens celestes s'interpretaven des d'una perspectiva simbòlica i misteriosa.
Murals, obres de xicotet format i mediació
La instal·lació combina grans intervencions murals realitzades directament sobre els espais de l'EACC amb obres de xicotet format. Eixe joc d'escales permet alternar entre la immensitat del paisatge còsmic i la precisió del dibuix minuciós, mentre l'arquitectura del centre passa a formar part de la pròpia obra.
Els murals s'han realitzat durant tres setmanes de treball en l'EACC amb la col·laboració de l'artista Samuel Bertrand i de l'alumnat en pràctiques Vanesa Rodríguez, Lucía Sánchez i Beatriz Soriano, de l'Escola d'Art i Superior de Disseny de Castelló.
A més de les visites dels dissabtes, el servici de mediació del centre organitza visites comentades i tallers per a grups de dimarts a divendres, en horari de matí, adaptats a diferents edats i necessitats i prèvia concertació.
Dates, horaris i accés
L'exposició es podrà visitar fins al 13 de setembre amb entrada gratuïta. L'horari de l'EACC és de dimarts a dissabte, de 10.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 20.00 hores; els diumenges obri de 10.00 a 14.00 hores, i els dilluns roman tancat.
La programació completa i la informació sobre horaris i inscripcions estan disponibles en les pàgines web de l'IVC i de l'EACC.