La Fira Valenciana de la Música Trovam 2024 anuncia la seua nova data

Trovam 2024 estava prevista per a este cap de setmana, però es va decidir el seu ajornament per les conseqüències de la DANA

Guardar

Fira Valenciana de la Música Trovam 2024
Fira Valenciana de la Música Trovam 2024

La cultura es reactiva a poc a poc després de la DANA. I és que encara que va afectar de ple a València, també ha dificultat la logística més enllà de la província. Així, la Fira Valenciana de la Música Trovam 2024, que estava prevista per a este cap de setmana, ja ha anunciat nova data per a pujar-se als escenaris.

Així, la dotzena edició de TROVAM, que estava prevista per als dies 14, 15 i 16 de novembre, se celebrarà el 4, 5 i 6 de desembre, tal com han acordat la Valencian Music Association (VAM!) i l'Institut Valencià de Cultura (IVC).

Actualment, l'equip del Trovam treballa perquè es mantinguen els intèrprets i participants que conformaven les programacions artística i professional originals. No obstant això, i davant els possibles canvis, en els pròxims dies s'anunciaran els concerts i activitats que formaran part d'esta edició de la Fira Valenciana de la Música Trovam i els seus respectius horaris.

Si no hi ha complicacions afegides, eixe serà el moment en què es retrobaran públic, intèrprets i agents del sector. “Però, ara mateix, totes les ferramentes a l'abast han d'enfocar-se a ajudar a les persones afectades”, assenyalen des de l'organització.

“Finalment, l'equip humà, les institucions i les entitats que fan possible la Fira Valenciana de la Música Trovam volen expressar una vegada més les seues condolences i dolor davant les conseqüències de la DANA que va afectar importants zones de la Comunitat Valenciana a partir del passat dimarts 29 d'octubre”, han assenyalat.

L'IVC reprén la seua programació


L'afecció en les carreteres, danys en infraestructures, conseqüències directes en les companyies i dificultat en les comunicacions, així com les més de 200 víctimes mortals i desenes de persones desaparegudes, han provocat la suspensió de les programacions de les sales culturals en els municipis i ciutat de València.

No obstant això, a poc a poc es reactiven els servicis i els sistemes de transport públic en la zona afectada i este dilluns l'Institut Valencià de Cultura (IVC) ha anunciat la reactivació de la seua temporada i reprogramació d'espectacles que no van poder celebrar-se en la seua data prevista.

En el cas dels seus espais a València, La Filmoteca, el Teatre Principal i el Teatre Rialto oferiran teatre, dansa i cinema. En els seus centres de la província de Castelló, en l'Auditori de Castelló este dimecres, 13 de novembre, a les 19.30 hores, es podrà gaudir de la percussionista contemporània i excepcional improvisadora Nuria Andorrà.

El 24 de novembre serà el torn de ‘Valparaíso’, de La Penúltima Teatre, en el Teatre Principal, amb la història de Clara i Alberto, però també la d'un país, des d'una incipient democràcia, fins als inicis del segle XXI i la fi del bipartidisme, comptada a través de dos persones ideològicament antagòniques que són capaces d'estimar-se, fins i tot d'entendre's.

I per a este 17 de novembre, el Palau de Congressos de Peníscola projectarà, a les 19.00 hores, ‘Blondi’, dirigida per Dolores Fonzi. Blondi i Mirko, a simple vista, semblen una parella ideal. Els encanta viure junts, escolten la mateixa música, veuen les mateixes pel·lícules, els agrada fumar porros, anar a concerts, tindre els mateixos amics, tot és perfecte entre ells… però, encara que semblen quasi de la mateixa edat, Blondi és la mamà de Mirko en esta comèdia.

Destacats