Afegeix CastellóExtra.com com a font preferida de Google de forma gratuïta.
Mantén-te informat amb les últimes notícies d'actualitat.
El segon repte és el d'Impulsar Castelló amb 32,5 milions d'euros. D'una banda, el pla Reactivem Cultura destinarà 4 milions d'euros a la dinamització cultural de Castelló i crearà, amb 400.000 euros, un circuit provincial; Reactivem Patrimoni recuperarà, entre altres el santuari de Sant Joan de Penyagolosa, amb 150.000 euros dels 2,2 milions d'inversió en l'àrea; Reactivem Esport disposarà de 4,6 milions d'euros per a promoció esportiva, especialment d'esport base; Reactivem Bombers dotarà d'11 milions d'euros el Consorci i ampliarà la plantilla en 19 places per a 2021; Reactivem Infraestructures millorarà les infraestructures amb 10,4 milions d'euros; i Reactivem Investigació destinarà 275.000 euros a ser referent en coneixement.Protegir Castelló, d'altra banda, tindrà 11 milions de pressupost centrats en els serveis socials perquè "cap persona es quede enrere a Castelló", segons Martí. Així, ha detallat que el pla Reactivem Servei tindrà 8,1 milions d'euros per a millorar l'atenció a la ciutadania; Reactivem Igualtat, 238.000 euros a polítiques de promoció d'igualtat real entre homes i dones; i Reactivem Penyeta Roja, 2,7 milions d'euros per a modernitzar les seues instal·lacions i respondre a una reivindicació històrica.Finalment, el quart eix, Fer més sostenible Castelló, tindrà una partida de 14 milions que pretenen, principalment, assolir l'eficiència hídrica i energètica a la província i impulsar la recollida selectiva dels residus. D'aquesta manera, Reactivem Aigua tindrà una inversió de 9,2 milions d'euros per a garantir el proveïment i sanejament de l'aigua a cada municipi amb el Pla Director de l'Aigua; Reactivem Residus ampliarà l'educació ambiental i millorarà la gestió dels residus amb 3,2 milions; Reactivem Energia reservarà 1,1 milions d'euros a impulsar la transició i l'eficiència energètica a Castelló; i Reactivem Natura destinarà 560.000 euros a la protecció del medi natural.Agustí, en aquest sentit, ha posat en valor que "els números estan molt bé per a eixir de la crisi, però també és necessari tindre recursos humans. Per això, en 2021 tindrem més múscul gràcies a eixe 13% més de pressupost. "És un pressupost molt treballat i sobretot que ha escoltat molt, perquè s'ha elaborat tenint en compte a la societat civil a través de les meses de treball, al 100% dels alcaldes i alcaldesses dels municipis amb les Cimeres, a l'equip tècnic de la Diputació, als diputats i diputades i als grups polítics amb representació", ha afegit.Així mateix, Ignasi Garcia ha assenyalat que els 168,3 milions d'euros "consoliden les polítiques que vam encetar amb el govern del canvi". El portaveu de Compromís ha remarcat "el tarannà constructiu de l'equip de govern a nivell intern I amb l'oposició, a més del diàleg amb la ciutadania que s'ha reflectit en aquests comptes".Per la seua banda, el president ha explicat que, enfront de la crisi provocada per la pandèmia, la Diputació s'ha "reinventat" i es prepara amb "esperança" per a rebre el 2021: "Hem fet història perquè és un pressupost històric en un moment històric, seguim amb el canvi que hem defensat sempre i volem ser la palanca de canvi i reconstrucció de la província i seguir amb la lluita contra la despoblació i la captació de fons europeus, essencials en aquest moment".José Martí, ha assenyalat que ja s'han fet tres reunions amb la resta de grups i que "pràcticament la totalitat" de les seues propostes s'han inclòs en aquest pressupost. No obstant això, de moment no li han transmés la seua voluntat de cara a l'aprovació, per la qual cosa caldrà esperar el suport amb què es rebrà per part de tota la corporació.