Marta Barrachina exalça l'èxit aconseguit en el Congrés que protegix els poblats marítims “enfront de qui vota en contra de Castelló”

Guardar

Reunió de la Diputació amb municipis de la costa
Reunió de la Diputació amb municipis de la costa

La presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina, ha enaltit l'“èxit” aconseguit ahir per Castelló en el Congrés dels Diputats per a protegir els poblats marítims tradicionals de la costa a proposta d'una Proposició de Llei (PL) presentada pel Grup Parlamentari Popular el passat 10 d'abril. “És la força dels veïns d'esta província la que ha aconseguit este acord històric”, ha expressat.

“Guanya la província, guanyen els castellonencs i guanya la nostra cultura. Fem un pas decisiu en la protecció d'estos immobles tradicionals que desitgem blindar perquè són part de la nostra història. Demolir-los, reduir-los a ruïnes, seria un atemptat contra la nostra cultura que no anem a permetre”, ha manifestat la presidenta de la Diputació de Castelló.

La PL prospera amb 189 vots a favor, els que lidera el PP amb els seus 137 diputats, enfront dels 155 vots “en contra de la nostra terra” que abanderen PSOE, Podem i Compromís. Una imatge “que val més que mil paraules”, senyala la presidenta de la Diputació, i que constata “el compromís de qui al front de les institucions treballem amb el deure de complir allò al que ens comprometem. Perquè el que diem, ho fem”.

En este sentit, la presidenta de la Diputació de Castelló demana “responsabilitat” als partits que formen part de l'arc parlamentari. “O s'està a favor de la nostra província o s'està en contra. Nosaltres, des de la Diputació de Castelló, seguirem sent bandera dels afectats, la veu dels seus drets i el compromís amb la protecció d'estes vivendes singulars”.

L'acord, a la Mesa del Congrés

Després de l'acord aconseguit ahir en el Congrés, la presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina, demana als partits que votaren en contra de Castelló “estar a l'altura de la nostra província” per a no bloquejar en la Mesa del Congrés la tramitació de la posada en consideració d'esta PL.

La dirigent provincial recorda que una altra iniciativa, aprovada en el Senat el 12 de març de 2024, també a proposta del GPP, està paralitzada des de fa més d'un any en la Mesa del Congrés amb 47 pròrrogues per a presentar esmenes. “No volem que s'exercisca un nou bloqueig a esta iniciativa. Volem que prospere la voluntat del Congrés com en el seu dia fon la del Senat. Són les dos càmeres de màxima representació popular les que estan demanant al Govern d'Espanya que modifique la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes, perquè per fi Castelló, i Espanya sencera, blinden per al futur el passat històric de les nostres platges, el nostre patrimoni marítim. Que no va a desaparéixer”, ha conclòs Marta Barrachina.

Destacats