Eduardo Pascual, secretari autonòmic d'Innovació, ha subratllat el paper dels parcs científics de la Comunitat Valenciana com a enllaç entre el coneixement generat per les universitats i les necessitats del teixit empresarial. Ho ha fet en el marc d'una reunió de seguiment amb representants de la Xarxa de Parcs Científics de la Comunitat Valenciana (rePCV), integrada pels cinc parcs vinculats a les universitats públiques valencianes.
Reunió en el parc científic de la UMH
L'encontre s'ha celebrat en el Parc Científic de la Universitat Miguel Hernández (PCUMH) d'Elx, on s'han revisat les actuacions desenvolupades per la xarxa en els últims mesos i s'han posat en comú iniciatives i oportunitats de col·laboració per a reforçar la seua activitat.
Pascual ha defensat que estes entitats contribueixen a la transferència de coneixement i tecnologia, així com a la creació i consolidació d'empreses innovadores capaces d'incorporar resultats de la investigació científica a nous productes, processos i servicis. En eixa línia, ha afirmat que “un dels grans reptes del sistema d'innovació és aconseguir que el coneixement que generen les nostres universitats es transforme en solucions que responguen a les necessitats de les empreses i de la societat”.
Empreses i projectes visitats
Durant la seua visita al PCUMH, el secretari autonòmic ha conegut les instal·lacions i l'activitat del parc, l'ecosistema empresarial del qual està integrat per aproximadament un centenar de companyies i entitats. També ha visitat diversos projectes allotjats en el centre, entre ells Bioarray, laboratori especialitzat en genètica i diagnòstic clínic; EMXYS, dedicada al disseny i fabricació de satèl·lits i sistemes electrònics aeroespacials; Centre CREA, especialitzat en el tractament dels trastorns de la conducta alimentària, i la Fundació Síndrome de Dravet, centrada a impulsar la investigació i el desenvolupament de tractaments enfront d'esta malaltia.
A més, ha recorregut el Laboratori de Prototipat del parc científic, un espai que oferix equipament i servicis de suport per al desenvolupament de projectes tecnològics. En la jornada també han participat el rector de la Universitat Miguel Hernández, Juan José Ruiz; la vicerectora d'Economia i Societat, María José López, i la directora gerent del Parc Científic de la UMH, Tonia Salinas.
La rePCV està integrada per la Ciutat Politècnica de la Innovació de la Universitat Politècnica de València (UPV), Espaitec de la Universitat Jaume I de Castelló, el Parc Científic de la Universitat de València, el Parc Científic d'Alacant, de la Universitat d'Alacant, i el Parc Científic de la Universitat Miguel Hernández d'Elx.