Emergències activa un avís especial per l'arribada d'una onada de calor a la Comunitat Valenciana

L'episodi començarà dilluns i es perllongarà fins dimecres, amb avisos grocs i taronges, temperatures que podran superar els 40 graus a l'interior i risc d'incendis forestals molt alt o extrem.

Guardar

El termòmetre d'una farmàcia marca 48 graus de temperatura
El termòmetre d'una farmàcia marca 48 graus de temperatura
Afegeix CastellóExtra.com com a font preferida de Google de forma gratuïta. Mantén-te informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Activar ara

El Centre de Coordinació d'Emergències (CCE) ha emés un nou avís especial davant l'arribada d'una onada de calor que afectarà la Comunitat Valenciana a partir del pròxim dilluns i que es preveu que es mantinga fins al dimecres.

Temperatures altes i nits tropicals

En l'avís, el CCE explica que “l'entrada d'una massa d'aire molt càlida i seca, unida a l'elevada insolació pròpia d'estes dates” tindrà com a conseqüència un increment de les temperatures, “altes i persistents”, amb nits de caràcter tropical. Amb este escenari, s'activaran de forma generalitzada avisos grocs i taronges per calor extrem.

Segons el document, en la província de València es mantindrà el nivell groc activat per a este cap de setmana, encara que la previsió és que des del dilluns fins al dimecres afecten pràcticament a tot el territori els nivells grocs i taronges.

L'avís indica que en zones de l'interior les temperatures podran superar els 40 graus i, en la resta de la Comunitat Valenciana, oscil·laran entre els 37 i els 39 graus. A més, assenyala que, segons les previsions d'AEMET, hui dissabte hi ha avís groc per temperatures màximes en tot l'interior de València i el seu litoral sud.

Avisos per trams i horaris

El diumenge no hi ha avisos previstos. En canvi, el dilluns s'activaran de nou, amb avís taronja (perill important) per temperatures màximes en tot el sud de la província de València i avís groc per temperatures màximes en l'interior nord de Castelló, el litoral nord de València i tot el litoral d'Alacant.

L'episodi començarà a les 13 hores i acabarà a les 21 hores del dilluns, i s'arribarà a assolir els 39 graus.

Recomanacions i seguiment d'avisos oficials

La Conselleria d'Emergències i Interior recomana a la ciutadania adoptar mesures d'autoprotecció: evitar l'exposició al sol i els esforços físics durant les hores de major calor, vestir roba lleugera, ampla i de colors clars, i protegir-se el cap amb una gorra o capell quan siga necessari eixir.

També aconsella mantindre les vivendes tan fresques com siga possible, abaixant persianes i tendals en les façanes exposades al sol, hidratar-se de forma freqüent i evitar el consum excessiu d'alcohol i begudes amb cafeïna, optant per menjars lleugers, fruites i verdures fresques.

Així mateix, s'insistix a extremar la vigilància sobre les persones majors, els xiquets i els qui patixen malalties cròniques, parant atenció a qualsevol símptoma relacionat amb la calor.

Respecte al risc d'incendis forestals, el CCE advertix que “serà molt alt o extrem”, per la qual cosa s'han d'extremar les mesures practeivas.

Finalment, el Centre de Coordinació d'Emergències recorda la importància de seguir la informació difosa exclusivament a través dels canals oficials i evitar la difusió de faules o informacions no contrastades. La informació actualitzada sobre avisos i recomanacions de protecció civil pot consultar-se en la web del 1·1·2, en el perfil de GVA112 en la xarxa social X i a través de l'aplicació GVA 112 Avisos.