El IV Festival Gastronòmic ‘Castelló Ruta de Sabor’ presentarà el millor de xefs reputats

La trobada se celebrarà a Benicàssim del 17 al 19 d'octubre i reunirà també a referents del panorama autonòmic i nacional

Guardar

Festival Gastronòmic Castelló Ruta de Sabor
Festival Gastronòmic Castelló Ruta de Sabor

El IV Festival Gastronòmic 'Castelló Ruta de Sabor' arriba amb novetats destacades i lo millor dels millors xefs del panorama nacional. En este festival, es podran conéixer les millors creacions culinàries dels artistes més selectes. En concret, ho faran els xefs en Benicàssim amb els millors sabors del 17 al 19 d'octubre. 

Entre altres, el festival comptarà amb els millors cuiners del nostre territori. Els xefs Estrella Michelin de la província de Castelló Miguel Barrera, de Cal Paradís, Alejandra i Emanuel d'Atalaya i Raúl Resino, del restaurant Raúl Resino formen part dels 13 xefs que demostraran les seues grans dots culinàries en la cita gastronòmica que se celebrarà en l'amfiteatre Pepe Falomir de Benicàssim.

En paraules de la presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina, "la quarta edició del festival que impulsem des de la Diputació reunirà l'excel·lència de xefs que mostraran grans creacions culinàries amb productes de la nostra terra i demostraran que Castelló és una província per a provar-la i disfrutar-la”

Marta Barrachina i Andrés Martínez junt a xefs Estrelles Michelin de la província
Marta Barrachina i Andrés Martínez junt a xefs Estrelles Michelin de la província

L'encontre reunirà un total de 13 xefs que atresoren Estreles Michelin i Soles de Repsol. En concret, destaquen referents del panorama autonòmic com Vicky Sevilla (Arrels, Sagunt) i nacional com Álvaro Mina (Mina, Bilbao), Germán Espinosa i Diego Mondragón (MAE, Barcelona), Alvar Hinojal (Alquimia – Laboratorio, Valladolid), María Gómez (Magoga, Cartagena), Fran López (Villa Retiro, Xerta -Tarragona), Aitor López (Citrus del Tancat, Alcanar - Tarragona) i Fran Martínez (Maralba, Almansa).

“En les tres jornades de l'esdeveniment gastronòmic veurem desfilar per este escenari de Benicàssim tretze grans artistes de la cuina, amb l'orgull afegit que quatre d'ells són de la nostra província”, ha expressat la dirigent provincial. En total, sumen dotze Estreles Michelin i díhuit Sols Guia Repsol, uns apreciats reconeixements que marquen el gran nivell culinari que es donarà cita en esta quarta edició del festival.

Dins de la programació preparada per als tres dies, els xefs convidats oferiran showcookings i ponències culinàries, a més de suculentes propostes amb productes autòctons.

Esta fira, impulsada per la Diputació de Castelló a través del Patronat Provincial de Turisme, ha aconseguit convertir-se en referent en conjuminar la qualitat dels productes de ‘Castelló Ruta de Sabor’, que posen en valor la riquesa i varietat de sabors de la província, junt amb els plats que proposen reconeguts xefs.

En les distintes casetes, a més de degustacions i venda de productes per a disfrutar dels sabors, se sumaran distintes propostes de restauració. El festival tornarà a demostrar així com les matèries primeres de la província, que demostren l'excel·lència que garantix el segell, ‘Castelló Ruta de Sabor’ són la millor proposta per a disfrutar de tots els sentits. La programació també inclou una zona amb jocs infantils i animació, així com actuacions musicals.

La trobada gastronòmica obrirà les seues portes el divendres 17 d'octubre, i l'horari serà d'11.00 a 22.00 hores. El dissabte 18 repetirà horari, mentre que el diumenge 19, l'horari serà d'11.00 a 15.00 hores.

Destacats