La Conselleria ha concedit 1.822.879,22 euros a 21 entitats de qualitat diferenciada de la Comunitat Valenciana

Les ajudes s'han publicat en el DOGV i han cobert costos de gestió, control, certificació, promoció i informació

 - Actualitzat a 02/11/2026 13:10

Guardar

Pinxos de la Festa de la Carxofa de Benicarló
Pinxos de la Festa de la Carxofa de Benicarló
Afegeix CastellóExtra.com com a font preferida de Google de forma gratuïta. Mantén-te informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Activar ara

La Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca ha concedit un total d'1.822.879,22 euros a 21 entitats vinculades a les denominacions d'origen, indicacions geogràfiques i altres figures de qualitat diferenciada de la Comunitat Valenciana, segons la resolució publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

Les ajudes s'han destinat a donar suport a determinats costos de les activitats desenvolupades pels òrgans de gestió de les figures de qualitat reconeguda i per les entitats associatives autoritzades per a utilitzar la marca de qualitat CV.

Entitats beneficiàries

Entre les entitats beneficiàries s'han trobat els consells reguladors de la DOP Vins de València, la IGP Xixona i Torró d'Alacant, la IGP Cireres de la Muntanya d'Alacant, la IGP Cítrics Valencians, la DOP Alacant, la DOP Caqui Ribera del Xúquer, la DOP Raïm de Taula Embolsat del Vinalopó, la DOP Xufa de València, la DOP Arròs de València, la DOP Nespres de Callosa d'en Sarrià, la DOP Carxofa de Benicarló, la DOP Utiel-Requena i la DOP Magrana Mollar d'Elx.

També han resultat beneficiàries el Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana, l'Associació Nacional de Criadors de Raça Guirra, l'Associació de Productors i Comercialitzadors de Tomaca Mutxamel, l'Associació de Productors i Comercialitzadors de la Tomata Valenciana, l'Associació Vitivinícola de Castelló, l'Associació per a la Promoció i Defensa de l'Oli Serrana d'Espadà, l'Associació de Productors d'Alvocats i l'Associació de Productors d'Oliverar i Almàsseres d'Oli d'Oliva Verge Extra Olis d'Alacant.

Despeses i termini de justificació

Les ajudes han contemplat activitats de constitució dels òrgans de gestió, control i certificació, així com accions de promoció i informació. Entre estes s'han inclòs la participació en concursos, fires i exposicions, a més d'altres actuacions dirigides a augmentar el coneixement dels productes de qualitat diferenciada.

Les entitats beneficiàries hauran de presentar la sol·licitud de pagament i la documentació justificativa de les activitats realitzades fins al 16 de novembre de 2026.