La Diputació Provincial de Castelló portarà al ple ordinari de juny, previst per al dimarts 30, una moció d'adhesió a la declaració institucional promoguda per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) amb motiu del Dia Internacional de l'Orgull LGTBI, que es commemora cada 28 de juny.
Segons la proposta, presentada pel Govern provincial, la iniciativa busca reafirmar el compromís de la Diputació amb la promoció dels drets de totes les persones, la creació d'espais segurs i la prevenció de qualsevol forma de discriminació.
Mesures que planteja la moció
Entre les línies d'actuació que recull el text figuren campanyes educatives i de sensibilització per a promoure la igualtat real i efectiva, la convivència i el respecte a la diversitat; la creació de protocols d'atenció a víctimes d'agressions motivades per la intolerància o la discriminació; i la formació del personal municipal en matèria de diversitat sexual i de gènere.
La moció també proposa posar fre als discursos d'odi contra el col·lectiu LGTBI, en considerar que legitimen i fomenten la discriminació i les agressions. A més, afig la necessitat de continuar impulsant polítiques públiques que fomenten la igualtat de tracte i la protecció dels drets humans, així com enfortir el paper de les organitzacions de la societat civil, incloent-hi les entitats LGTBI, en l'elaboració d'eixes polítiques.
La diputada d'Igualtat, Marisa Torlà, ha assenyalat que, a pesar dels avanços, continuen produint-se situacions de discriminació cap a persones del col·lectiu. En eixe sentit, ha reclamat continuar treballant des del respecte i la responsabilitat institucional per a garantir que totes les persones puguen viure sense patir cap tipus de discriminació.
La Diputació vincula la iniciativa amb el seu compromís amb els valors d'igualtat i llibertat i, segons Torlà, treballarà perquè els 135 municipis de la província siguen espais segurs on cada persona puga desenvolupar el seu projecte de vida amb llibertat, sense por i sense temor a la discriminació.