Pérez Llorca ha defensat el relleu generacional i més infraestructures hídriques per al camp valencià

El president de la Generalitat ha obert la nova seu deAVA-ASAJAa Castelló de la Plana i ha reclamat a la Unió Europea un etiquetatge específic per a diferenciar la qualitat dels productes comunitaris.

 - Actualitzat a 23/10/2026 10:15

Guardar

Pérez Llorca
Pérez Llorca
Afegeix CastellóExtra.com com a font preferida de Google de forma gratuïta. Mantén-te informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Activar ara

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defés el relleu generacional en el camp i la modernització de les infraestructures hídriques com dos de les claus per a assegurar el futur del sector primari valencià.

Ho ha fet durant l'obertura de la nova seu d'AVA-ASAJA en Castelló de la Plana, on ha subratllat que "el camp i la ramaderia són un senyal d'identitat de la Comunitat Valenciana per la qual cosa és obligació de les administracions ajudar que no es perda perquè el futur d'esta terra passa pel seu sector agroalimentari".

Infraestructures hídriques i continuïtat dels joves

El cap del Consell ha afegit que el treball de la Generalitat està en "garantir que els joves puguen continuar amb una activitat que és essencial per al nostre futur". En la mateixa intervenció, ha insistit en la necessitat de comptar amb unes infraestructures hídriques "preparades per a emmagatzemar aigua i resistents a les pluges i els temporals" per a poder assegurar un recurs vital per al camp valencià.

Competència a Europa i etiquetatge

A més, ha posat el focus en la competència dels productes agrícoles i ramaders en el mercat europeu. Pérez Llorca ha afirmat que existix "una reivindicació conjunta entre la Generalitat i les associacions agràries perquè els nostres productes competisquen en igualtat de condicions" i ha reclamat de nou que la Unió Europea incorpore un etiquetatge específic en els productes comunitaris que "distingisquen la qualitat dels nostres productes".

Col·laboració amb les organitzacions agràries

Finalment, ha valorat la col·laboració entre les administracions i les organitzacions professionals agràries per a respondre a les necessitats reals del sector. En eixe context, ha destacat el paper d'associacions com AVA-ASAJA, a les quals ha atribuït funcions de representació, assessorament i formació, a més de traslladar a les administracions les preocupacions del sector agrícola.