El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha rebut els membres de l'Alt Consell Consultiu en I+D+i, que s'han reunit este divendres en la sessió plenària celebrada al Palau de la Generalitat i que ha presidit la consellera d'Educació, Cultura i Universitats, Carmen Ortí.
Investigació, desenvolupament i innovació
En la seua intervenció, Ortí ha ressaltat la importància de la investigació, el desenvolupament i la innovació com a elements fonamentals per a generar coneixement, afavorir la seua transferència al teixit productiu i contribuir al progrés econòmic i social.
La consellera ha assegurat que "estem ara collint els fruits d'una sembra que es va fer en els anys 90 quan vam ser la primera autonomia a crear un ens consultiu científic".
A més, ha destacat la col·laboració entre universitats, centres d'investigació, instituts tecnològics i empreses, així com el paper de l'Alt Consell Consultiu com a òrgan d'assessorament independent en àmbits com la ciència, l'economia, la medicina, el medi ambient i les noves tecnologies.
Dades d'activitat investigadora
Ortí ha assenyalat que la Comunitat Valenciana està posicionada com a "pol d'innovació i desenvolupament científic aplicat a l'economia i a l'empresa capaç de competir en tot el món".
També ha apuntat que l'activitat investigadora a la Comunitat Valenciana compta amb 15.510 investigadors i ha assolit una despesa en I+D de 1.713 milions d'euros, equivalent a l'1,23 % del PIB regional.
Objectius pendents
La consellera ha indicat que la creació d'un marc estable de finançament per a les cinc universitats públiques, el suport a la tasca dels instituts tecnològics i l'augment de la col·laboració publicoprivada estan afavorint l'avanç de la Comunitat Valenciana en I+D+i.
Finalment, ha subratllat que la Generalitat ha apostat per millorar en els reptes pendents, entre els quals l'increment de la inversió privada, la transferència de coneixement i la generació i atracció de talent.