Afegeix CastellóExtra.com com a font preferida de Google de forma gratuïta.
Mantén-te informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Activar ara
Marco, Puig i les reines de les festes amb el cartell de la MagdalenaPrecisament, pel que respecta a la Magdalena, enguany sí que hi haurà celebracions després de dos anys d'aturada per la Covid-19. En quin format es realitzaran?Encara que siga amb mesures anticovid enguany se celebrarà. La comissió de festes està treballant en el programa, faran una proposta que, posteriorment, valorarem. La Magdalena de 2022 es realitzarà amb les mesures que s'establisquen en el moment de la seua celebració i estem treballant en aquest sentit. Tant de bo d'ací a març passe tot açò, tant de bo puguem estar millor. Mentrestant hem de fer pedagogia perquè si la situació ho requereix i se celebren amb mesures serà perquè l'interés general i la salut pública ha d'estar per damunt de qualsevol interés.Una de les propostes més reconegudes que Castelló presenta a Fitur és Escala a Castelló. Com es presenta l'edició d'aquest 2022?Enguany celebrem la cinquena edició, que coincideix amb el cinqué centenari de la primera volta al món que va iniciar Magallanes i va culminar Elcano, sent un fet històric que va canviar la visió de com era la Terra. Enguany, del 21 al 25 d'abril, tindrem una recreació d'aquest vaixell i d'altres nou naus que ens permetran veure l'evolució de la tecnologia des de la nau Victoria, la Santa María, el galió Andalusia, així com dos navilis de bandera holandesa i un altre rus: l'Oostershelde, el Morguenster i el Shtandard.En cinc anys aquest projecte ha experimentat un creixement exponencial.Escala a Castelló és un dels tres esdeveniments més importants d'aquesta temàtica que hi ha a Europa, posant a la ciutat en el mapa. Escala a Castelló és reviure la història, recuperar tradicions marineres, la gastronomia marinera, valorar la mar com una font de futur... A més, enguany incorporarem l'objectiu 14 de Desenvolupament Sostenible, lligat als oceans i les mars. Gràcies a aquest projecte podem educar als nostres fills en la cura del medi ambient, en l'amor a la mar i permetre a la ciutat no viure d'esquena al Mediterrani, com tradicionalment ha estat Castelló.
Marco, Puig, Braina i Escuder en Fitur amb la GaiataUna de les grans novetats que es presenten enguany a Fitur és la Ruta de la Ceràmica. En què consistirà?Som la primera ciutat d'Espanya a entrar en la Ruta Europea de la Ceràmica, en la qual hi ha ciutats tan importants com Limoges, la capital ceràmica de França. Som la capital de la ceràmica espanyola, del revestiment i del paviment ceràmic i és un sector econòmic importantíssim, però li hem fet la volta per a donar-li un vessant turístic. Volem que els turistes coneguen com s'ha utilitzat històricament la ceràmica en edificis com la Universitat Jaume I o en el mobiliari urbà, com és el cas del Parc Ribalta.Però Castelló és molt més i això també queda plasmat a Fitur: Gastronomia, cultura, esport...La gastronomia és una part molt important del nostre reclam turístic. Per això, hem portat l'"arrocito" de Castelló realitzant un showcooking per als presents. Així mateix, Castelló és una ciutat d'esport. L'any passat vam ser subseu del Campionat Mundial d'Handbol Femení i del Campionat Europeu de Salvament i Socorrisme, entrant en molts països. D'altra banda, aquests dies també presentem el SOM Festival. En època de pandèmia, quan ningú feia festivals a la província, Castelló es va atrevir a fer un festival que va ser un èxit de públic, de música i de mesures sanitàries, ja que no va haver-hi cap contagi. El proper mes d'agost continuarem apostant en aquest sentit.Finalment, per què convidaria als nostres lectors a gaudir de les seues vacances o d'un cap de setmana a Castelló de la Plana?Vull convidar a tothom al fet que vinga a conéixer Castelló perquè tenim molt per a compartir i per a gaudir. Convide a tothom a que vinga a Castelló, que es menge un "arrocito" i, després, un carajillo, que conega la nostra ciutat, el nostre patrimoni, el nostre medi ambient, les nostres festes... Però, sobretot, que gaudisca de la nostra gent. El turisme són experiències, és una cosa que et fa sentir bé, feliç, i Castelló té una gent extraordinària que et fa sentir com a casa.