Castelló anuncia novetats en línies d'autobús que connecten amb l'UJI

Les línies 11, 12 i 15 de l'autobús modifiquen els seus horaris per a facilitar els desplaçaments a Castelló

Guardar

Autobús de l'UJI de Castelló
Autobús de l'UJI de Castelló

Castelló compta amb novetats en algunes línies de l'autobús urbà que connecten amb la Universitat Jaume I (UJI) de la capital de la Plana. Així ho ha anunciat el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament, Cristian Ramírez, que ha indicat que esta decisió és fruit de la trobada mantinguda amb Mohamed Al Howaidi Nasralla, portaveu del Consell de l’Estudiantat; Santiago Bernabé Hernández, secretari; i Vicent Cervera Mateu, vicerector d'Infraestructures i Sostenibilitat.

“Hem adaptat els horaris dels autobusos que van a la Universitat Jaume I atenent així la petició que ens va traslladar el Consell de l’estudiantat d'avançar les eixides, millorant el servici que s'oferix als nostres estudiants perquè puguen arribar millor a les seues classes”, ha explicat Ramírez.

Principals canvis

El regidor responsable de l'àrea ha anunciat que les línies 11, 12 i 15 d'autobús, que connecten amb la Universitat Jaume I avançaran les hores d'eixida per a adaptar-se als horaris de les classes de l'alumnat del centre.

Així, “s'han adaptat les línies; 15, que és la que sale des del poliesportiu Ciutat de Castelló, la Línia 12, amb eixida des de la Comissaria de Policia en carrer Riu Sella i la Línia 11, que va des de Rafalafena, a l'altura de la biblioteca, fins a la universitat”, ha concretat.

Unes novetats que començaran a funcionar a partir del dijous 20 de febrer. En este sentit, Ramírez ha subratllat que “estem complint amb les demandes que ens han transmés els estudiants de Castelló i la nostra intenció és continuar treballant des del govern municipal, amb la col·laboració del Consell de l'Estudiantat i la pròpia universitat, perquè ens facen arribar les seues necessitats i així poder donar resposta amb la major celeritat possible i millorar el dia a dia dels estudiants”, conclou.

Més novetats en el servici d'autobús

A més d'estes modificacions horàries, es millorarà el servici d'autobús urbà (TUCS) perquè les seues parades siguen més intel·ligents i modernes. L'Ajuntament de Castelló ha resolt recentment el contracte per a implantar un nou sistema dinàmic i intel·ligent en els panells de les parades a favor de R3 Recymed, que ha guanyat la licitació.

El nou sistema d'informació pretén que es visualitze més la previsió d'arribades d'autobusos a les parades i qualsevol informació que siga rellevant per al servici. Per a això, s'actualitzarà el maquinari, programari i servicis professionals en 10 punts en la via pública, tal com ha avançat el consistori.

A més, en paral·lel a esta mesura, també està sobre la taula la renovació de la flota. El Pla Estratègic de Transport preveu un nou megacontracte d'autobusos per 150 milions d'euros i 15 anys, que està pendent d'eixir a licitació. El plec de prescripcions tècniques i administratives ja està elaborat però queda aclarir si la cotxera on s'aparquen la construïx l'empresa adjudicatària o el mateix Ajuntament per a fer passos en ferm en esta qüestió.

A Castelló Extra, el teu diari de proximitat, pots conéixer amb detall tota l'actualitat municipal de Castelló i dels municipis de la província, tant a través del seu web com de les seues xarxes socials.

Destacats