El govern municipal de Castelló avança en la regularització de vivendes amb l'aprovació del projecte definitiu del Pla de Reforma Interior PRI-M-57, que abasta la zona localitzada en la franja delimitada per l'Avinguda de la Mar i l'Avinguda Germans Bou, i la seua formulació al Ple.
El portaveu del govern, Vicent Sales, ha explicat que es tracta d'una unitat, dins del Pla General Estructural, que a poc a poc anirà sent urbanitzada.
“Este instrument de planejament urbanístic és necessari per a ordenar la zona, dotar-la de servicis públics i construir vials d'ample reglamentari. Afecta les urbanitzacions Ànecs Gumbau 1 i Ànecs Gumbau 3. És voluntat d'este instrument de planejament la conservació de les edificacions existents”, ha assenyalat el portaveu del govern municipal.
D'esta manera, després de l'aprovació del PRI-M-57, s'hauran de seguir les següents actuacions:
- Atés que el desenrotllament de l'actuació serà per gestió directa, ja siga pels tècnics municipals o a través de la contractació d'una assistència tècnica, es redactarà la documentació que formarà part del Programa d'Actuació Integrada (Alternativa Tècnica, Proposició jurídic econòmica i Projecte d'Urbanització).
- Esta documentació s'exposarà al públic pel termini de 45 dies, a fi de que es presenten les oportunes al·legacions.
- Es procedirà a l'aprovació del PAI i del Projecte d'Urbanització que l'acompanyarà, resolent al propi temps les al·legacions presentades durant el termini d'informació pública.
- Una vegada aprovats es procedirà a l'elaboració i posterior exposició pública del projecte de reparcel·lació.
- Després de l'aprovació del projecte de reparcel·lació es licitaran les obres d'urbanització de conformitat amb el Projecte d'Urbanització aprovat.
El Termini estimat per a l'inici de les obres d'urbanització és de 24 mesos. Cal recordar que la setmana passada el regidor d'Urbanisme, Sergio Toledo, anunciava l'aprovació d'un nou criteri urbanístic que permetrà la concessió de llicències provisionals de primera ocupació per a vivendes construïdes abans del 20 d'agost de 2014 en la Marjalería, moltes de les quals actualment no compten amb la corresponent llicència urbanística.
En este sentit, l'edil Sergio Toledo va insistir que “l'objectiu és donar-los una solució legal, de manera que els residents puguen regularitzar la seua situació i accedir a tots els servicis bàsics. Esta nova fórmula legal s'aplicarà en les vivendes construïdes en Plans de Reforma Interior (PRI) i en sòl urbanitzable dins del Pla General, que va definir 58 PRIs diferents. Això inclou a 2.262 vivendes que podran ser susceptibles d'acollir-se a eixa llicència provisional d'ocupació que té una vigència de 10 anys prorrogables, donant per primera vegada seguretat jurídica”.
D'esta manera, l'Ajuntament de Castelló es convertix en el priemro a aplicar esta interpretació urbanística, comptant també amb el suport de la Conselleria. Estes llicències permetran accedir a servicis públics i donar-los eixa llicència d'ocupació provisional.
Modernització de la Plaça de l’Esparreguera
La Junta de Govern Local ha adjudicat a la mercantil Maquinària i Vehicles i Recanvis, S.R.L. per import de 111.533,87 euros, més 23.422,11 euros, en concepte d'IVA les obres de millora en la plaça Serra de l’Esparreguera que modernitzaran este espai del districte sud. Esta remodelació compta amb un termini d'execució de 4 setmanes.
En este sentit, el Tinent Alcalde del districte Sud, Antonio Ortolá ha recordat que “l'actuació respon a una demanda veïnal emmarcada en la passada edició de la convocatòria de Pressupostos Participatius i suposa la instal·lació de mobiliari urbà, nous gronxadors, zones enjardinades, així com la millora dels desnivells existents. És una zona pròxima al col·legi Estepar i molt freqüentada per les famílies que notaran, després de l'obra una millora de l'accessibilitat, després de la deterioració que presenta a causa del pas dels anys”.