La millor gastronomia prendrà, encara més protagonisme, en el Grau de Castelló. Les Jornades del polp i la sépia inundaran de sabors el districte marítim del 16 de maig al 15 de juny per a impulsar l'hostaleria de la zona i promoure el consum d'aquests productes tan arrelats a la tradició marinera del Grau.
El Patronat de Turisme ha presentat aquest matí la XI edició, un acte que ha comptat amb la presència de la regidora de Turisme, Arantxa Miralles, i la tinenta d'alcalde del Grau, Ester Giner, els qui han destacat “la importància d'esta iniciativa per a consolidar Castelló com a destí gastronòmic de referència”.
“Continuem treballant per a posicionar la nostra ciutat com un referent gastronòmic a Espanya i en el món. Estes jornades són un pas més en l'aposta per donar valor als nostres productes locals, a la nostra hostaleria i al sabor autèntic del Grau. Ho fem, a més, de la mà dels hostalers perquè la iniciativa puga tindre un impacte econòmic a la nostra ciutat”, ha assenyalat Miralles.
Per part seua, la tinenta alcalde del Grau ha subratllat que “el districte marítim no sols és mar i tradició, també és sabor, hospitalitat i bona taula. Aquestes jornades són una oportunitat perfecta per a gaudir de tot el que oferix la nostra zona marítima en un ambient acollidor i amb una oferta culinària de primer nivell”.

El millor producte, en diferents plats
Les Jornades del Polp i la Sépia del Grau 2025 són ja una cita consolidada en el calendari gastronòmic local després de més de deu anys retent homenatge a dos productes essencials de la dieta mediterrània: el polp i la sépia, ingredients protagonistes en la cuina marinera tradicional del Grau.
L'esdeveniment forma part de l'estratègia turística de l'Ajuntament de Castelló per a impulsar el turisme gastronòmic i dinamitzar l'economia local a través de propostes que posen en valor el producte, la tradició i l'excel·lència culinària de la ciutat.
Participants
Tal com ha presentat el consistori castellonenc, en esta onzena edició, participen 12 restaurants locals que oferiran menús especials durant tot el període de les jornades. Cada proposta inclourà tres entrants, un arròs com a plat principal i postres, elaborats amb producte fresc i de proximitat, característic de la qualitat culinària grauera.
Els restaurants que participen enguany són: L'Ona, Brisamar, La Ballena, Casa Juanito, Casa Santiago, Nou Escull, Taverna del Port, RI&CO Restaurant, Restaurant Mediterrani, El Mirador del Port, Casa Lola i Lo de Sancho.
El Grau es dinamitza
Cal recordar que este mateix dimarts, l'Ajuntament ha donat algunes pinzellades de les Festes de Sant Pere del Grau 2025. La programació anirà del 27 de juny al 6 de juliol i es revelarà prompte. Això sí, la tinenta d'alcalde, Ester Giner ha anunciat que una de les novetats d'enguany és que serà el primer a iniciar el format ‘Concerts de Sant Pere’, una aposta que mira cap al futur i que en la seua primera trobada amb el públic pujarà a l'emblemàtic grup Camela a l'escenari.
A Castelló Extra pots conéixer tota l'actualitat de la ciutat de Castelló i el Grau, així com de tots els municipis de la província.