Una parella formada per iaia i néta ha guanyat la II edició de Senior Chef a Castelló

María de Teresa Casañ, de 80 anys, i Carlota Masía, d'11, han vençut amb un bacallà encebat i uns pancakes de melmelada de fruita davant un jurat format per xefs, docents i la regidora de Gent Major.

Guardar

Senior Chef en Castelló
Senior Chef en Castelló
Afegeix CastellóExtra.com com a font preferida de Google de forma gratuïta. Mantén-te informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Activar ara

María de Teresa Casañ, de 80 anys, i Carlota Masía, d'11, han guanyat la II edició de Senior Chef a Castelló, el concurs organitzat per la Regidoria de Gent Major de l'Ajuntament de Castelló per a parelles d'àvia o avi i neta o net. La final s'ha celebrat el 27 de setembre de 2026 i ha coronat esta parella com la millor de l'edició.

El plat guanyador

La proposta vencedora ha sigut un bacallà encebat amb guarnició i pancakes de melmelada de fruita. María de Teresa Casañ i Carlota Masía han elaborat el menú en 90 minuts i han convençut el jurat per sabor, treball en equip, elaboració i presència, segons l'organització.

En segona posició han quedat Purificación Liberos i Valeria Vaquero, mentre que el tercer lloc ha sigut per a José González i Alexander González. Com a finalistes també han figurat Rosa Blach i Lucía Rivas, i Tono Mudarra i Rosa Hernández.

Jurat i premis

La final ha comptat amb un jurat integrat per Cristian Granero, xef del restaurant Anhelo, Ramón Reolid, cap d'estudis de l'Escola d'Hostaleria Costa Azahar, Christian Vielma, director culinari de Divercuina de la Terreta, i Clara Adsuara, regidora de Gent Major.

Adsuara ha assenyalat que "este concurs intergeneracional és un dels esdeveniments més emotius de l'any que avis, àvies i nets i netes s'unixen per a cuinar a quatre mans tot l'amor de la família en dos plats".

Les guanyadores han rebut una experiència gastronòmica per a quatre persones en el restaurant Anhelo, un xec regal de parament de cuina i un trofeu acreditatiu. La parella classificada en segon lloc ha obtingut un diploma i un xec regal valorat en 150 euros, mentre que la tercera ha rebut un diploma i un xec regal de 90 euros en parament.

Pròxima edició

Tots els participants han rebut a més un curs de pastisseria en l'Escola d'Hostaleria Castelló Costa Azahar. L'organització ha avançat que Senior Chef tornarà amb la seua tercera edició en setembre de 2027.