La Diputació de Castelló portarà al ple ordinari del pròxim 30 de juny una modificació de crèdit que inclourà 4,1 milions d'euros per a millorar tres trams de carreteres provincials a Benassal, les Useres, la Mata i Forcall.
Actuacions previstes en la xarxa viària
Segons ha explicat la presidenta de la institució provincial, Marta Barrachina, la inversió es finançarà amb romanents de tresoreria de 2025 i se centrarà en trams de carreteres situats en el món rural. La dirigent provincial ha defensat que la Diputació seguix invertint en la xarxa viària per a millorar un recurs que considera necessari per a garantir oportunitats a l'interior de la província.
El vicepresident i responsable de l'àrea d'Infraestructures, Héctor Folgado, ha detallat que les obres previstes seran tres. La primera s'executarà en la carretera CV-120, entre els punts quilomètrics 0+000 i 7+205, en el tram que unix Forcall amb la Mata. La segona afectarà la CV-159, entre els punts quilomètrics 6+000 i 18+400, al seu pas per la Barona. La tercera es realitzarà en la CV-166, entre els punts quilomètrics 28+300 i 32+403, a Benassal.
Folgado ha assenyalat que la Diputació pressupostarà el 100% de cada obra i que, posteriorment, el Govern central, a través del Ministeri de Política Territorial, subvencionarà el 50% de cada actuació. També ha indicat que les licitacions ja estan adjudicades i que l'execució completa de les obres està prevista per a 2026.
Més fons per al Pla Impulsa
A més de la partida per a carreteres, la modificació de crèdit inclourà 24,45 milions d'euros per a avançar als ajuntaments més del 80% del Pla Impulsa 2026/2027. Segons la Diputació, juntament amb el pressupost ja aprovat, eixa modificació suposarà l'ingrés als ajuntaments i mancomunitats del 85% de la inversió total destinada a obres i servicis del pla, així com el 100% de la despesa corrent del present exercici.
En conjunt, ambdós partides sumaran més de 26,4 milions d'euros.
La presidenta provincial ha vinculat estes inversions amb la vertebració del territori i amb la millora de les oportunitats a l'interior de Castelló, mentre que l'àrea d'Infraestructures ha emmarcat les actuacions en l'ús dels romanents de l'exercici anterior, una vegada ratificat que la Diputació complix amb els requisits establits pel Reial Decret per a poder emprar-los.